صنایع غذایی> اقتصاد غذا - مشاور مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: دستورالعمل این نشانگرها برای اجرا به واحدهای تولیدی و وارداتی ابلاغ شده است.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا، سعیدرضا رضایی، مشاور مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری سازمان غذا و دارو " ایفدونا " درمورد نشانگرهای تغذیه ای (چراغ راهنمای تغذیه ای) گفت: دستورالعمل این نشانگرها برای اجرا به واحدهای تولیدی و وارداتی ابلاغ شده است.

وی گفت: برای اجرای این دستورالعمل، آموزش و اطلاع رسانی به واحدهای تولیدی و وارداتی جهت طراحی و درج نشانگرهای رنگی تغذیه ای بر روی محصولات در حال برنامه ریزی و اجرا می باشد.

 رضایی افزود: این راهنما به منظور طراحی نشانگرهای رنگی تغذیه ای بر روی برچسب محصولات خوراکی تدوین شده است تا با افزایش آگاهی مصرف کنندگان و اصلاح الگوی مصرف در ارتقاء سلامت جامعه گامهای موثری برداشته شود.

وی اظهار داشت: محصولات خوراکی عرضه شده باید مطابق ضوابط و قوانین سازمان غذا و دارو، تولید و دارای پروانه ساخت معتبر باشند.

مشاور مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: درج نشانگرهای راهنمای تغذیه ای بر روی محصولات شکر، قند، نمک و آب مجاز نیست، همچنین برچسب نشانگرهای راهنمای تغذیه ای بر روی محصولاتی که سطح قابل چاپ آن ها کمتر از 10 سانتی متر مربع باشد الزامی نبوده بلکه باید بر روی بسته بندی ثانویه درج شود.

 رضایی خاطر نشان کرد: برچسب نشانگرهای راهنمای تغذیه ای برای محصولاتی که فله هستند  و در صنف و صنعت  دیگر مورد استفاده قرار گیرد شامل نمی شود.
کد خبر ea97fa260b39445498610fedbdd30d24

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =