مواد غذایی> حدود 200 نفر از شکات پرونده نگین خودرو آفتاب صبح امروز از ساعت 9 صبح مقابل دادسرای عمومی و انقلاب تهران در گلوبندک تجمع کردند و تا ساعت 11 شعار «فرمایش رهبری  تحقق عدالت» را سر دادند.

در ادامه ساعت 11 دو نفر از این شکات به نمایندگی از دیگران داخل دادسرا رفته تا با رئیس شعبه دیدار کنند که این دیدار راه به جایی نبرد و مسئولان دادسرا اعلام کردند که حکم این پرونده در دادگاه یعنی مرجع بالاتر صادر شده است و پرونده از دادسرا خارج شده است.

در ادامه تجمع کنندگان به سمت دادگاه تجدیدنظر حرکت کردند و در مقابل این محل تجمع کردند و شعار مشابهی سر دادند که در ادامه مجددا 2 نفر به نمایندگی از شکات داخل ساختمان رفتند و سایر شکات به سمت مقابل خیابان رفتند.

پرونده نگین خودرو آفتاب چیست؟

شانزدهم مهر ماه سال 93بود که عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران از دستگیری چهار نفر از مدیران شرکت «نگین خودرو آفتاب» به‌اتهام کلاهبرداری از مردم با وعده فروش لیزینگی خودرو خبر داد.

بر اساس اطلاعات دریافتی در این پرونده نام 10 متهم دیده می‌شود که برخی تبرئه شدند و «ح-ح» 35 ساله متهم ردیف اول کلاهبردار اصلی در این پرونده است، چرا که تمام پول‌ها مستقیما به حساب وی واریز شده است.

این پرونده که موضوع آن کلاهبرداری به مبلغ 379 میلیارد و 547 میلیون و 260 هزار ریالی است 3 هزار و دویست و هشتاد و پنج شاکی دارد.

بر اساس اطلاعات دریافتی «ح-ح» متهم ردیف اول در ابتدا شرکتی به نام «نگین زعفران» با فعالیت‌های غذایی انجام می‌دهد اما پس از مدتی کوتاه نام شرکت را به «نگین خودرو آفتاب» تغییر می‌دهد و در عرصه فروش خودرو با ادعای نظارت بانک مرکزی آغاز می‌کند.

رئیس این شرکت با تبلیغ در روزنامه‌های کثیرالانتشار، بیلبوردهای تبلیغاتی سطح شهر و انجام مصاحبه‌ مردم را به ثبت‌نام در این شرکت لیزینگی ترغیب می‌کند.

این شرکت با ادعای تحویل خودرو در 35 روز کار خود را با تحویل شماری خودرو آغاز می‌کند اما در ادامه با وجود دریافت پول‌ها از تحویل خودرو به بسیاری از مشتریان باز می‌ماند و در مقابل مراجعه مکرر مشتریان به محل شرکت، برخی افراد که خود را کارکنان حراست شرکت معرفی می‌کنند مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند.

در نهایت این پرونده در شعبه 1173 دادگاه کیفری رسیدگی و حکم بدوی این پرونده صادر شد.

 بر اساس حکم بدوی صادره، متهم ردیف اول پرونده به 33 سال و شش ماه حبس و پرداخت 400 میلیارد و 530 میلیون و 260هزار ریال معادل اموال تحصیل شده، محکوم شد. متهم ردیف اول طبق ماده 19 آئین دادرسی کیفری، محکوم به مسترد کردن اموال به مجموع شکات شرکت نگین خودرو آفتاب با در نظر گرفتن نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی است.

همچنین متهم ردیف دوم این پرونده به‌اتهام مشارکت در تحصیل اموال و کلاهبرداری به چهار سال حبس تعزیری و پرداخت 180 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شده است.

متهم ردیف سوم نیز به‌اتهام مشارکت با متهم ردیف اول تحت عنوان قائم مقام شرکت نگین خودرو به پنج سال حبس تعزیری و پرداخت 180 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.

متهم ردیف چهارم هم از سوی دادگاه به چهار سال حبس تعزیری و پرداخت مبلغ 23 میلیارد و 946 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شده است. همچنین بر اساس حکم صادره، متهم ردیف پنجم پرونده به تحمل یک سال حبس تعزیری و پرداخت 180 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده است.


منبع:فارس


کد خبر eb60f6f17b674228a8b7b70a599712fc

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =