هیات ۱۹ نفره از اتحادیه وارد کنندگان برنج ایران برای بازدید از کارخانه ها، مزارع و آزمایشگاه های برنج به لاهور پاکستان سفر می‌کند.


به گزارش پایگاه اینترنتی دی نیوز، یک هیات 19 نفره از اتحادیه وارد کنندگان برنج ایران فردا در سفری دو روزه برای بازدید از کارخانه ها، مزارع و آزمایشگاه های برنج به لاهور پاکستان می روند.

این هیات قصد دارد فرصت های افزایش واردات برنج با کیفیت از پاکستان را ارزیابی نماید.

هیات ایرانی همچنین با مسئولان بانکی پاکستان دیدار و در مورد مسائل مختلف بانکی از جمله مکانیزم پرداخت پول با آنها رایزنی خواهد کرد.
ایران با واردات حدود 11 درصد کل برنج جهان به ارزش 2.5 میلیارد دلار، بزرگترین وارد کننده برنج جهان محسوب می شود. بنابر اعلام مرکز تجارت بین المللی، تقاضا برای برنج در ایران در سال13-2012 دو برابر شده و در 5 سال گذشته، واردات برنج این کشور بیش از 35 درصد افزایش داشته است. از این رو، ظرفیت قابل توجهی برای صادرات برنج پاکستان به ایران وجود دارد.
به غم به صرفه تر بودن برنج تولید پاکستان، در حال حاضر 90 درصد برنج وارداتی ایران از هند تامین می شود.
پاکستان با صدور بیش از 2 میلیارد دلار برنج، چهارمین صادر کننده بزرگ برنج در جهان است.
سفر این هیات عالی رتبه فرصتی برای صادر کنندگان پاکستانی برای به حداکثر رساندن حجم مبادلات تجاری بین ایران و پاکستان است.
صادر کنندگان برنج امیدوارند این سفر به آنها کمک کند تا میزان نفوذ خود در بازار ایران را افزایش دهند. سفر هیات ایرانی توسط نهاد توسعه مبادلات تجاری پاکستان سازمان دهی شده است.

منبع:تسنیم
کد خبر eb94ea874dd14fbcaa1b494ca972c7b9

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =