دبیر انجمن صنفی صنایع روغنکشی ایران با اشاره به در پیش بودن روز جهانی غذا گفت: تمام کسانی که در صنعت غذا فعال هستند موظف اند برای سلامت غذایی مردم نهایت دقت لازم را به عمل آورند و  سلامتی مردم به خاطر منافع شخصی تحت تاثیر قرار نگیرد. ما باید از کشورهای توسعه یافته که استانداردهای خوبی در حوزه مواد غذایی و دارویی دارند استفاده کنیم و شفاف با مردم برخورد نماییم.

اکبر سبقتی با اشاره به اینکه باید برای مردم در مورد ایمنی و سلامت غذایی اعتماد سازی لازم انجام شود، گفت: وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو و سازمان استاندارد، باید قبل از اینکه محصولی وارد بازار شود نظارت دقیقی داشته و استانداردهای لازم را لحاظ نمایند تا سلامت غذایی مصرف کنندگان با مخاطره مواجه نگردد.

وی همچنین با بیان اینکه به جای واردات روغن خام و کنجاله باید دانه روغنی وارد کشور شود، گفت: برداشتن تعرفه از روی کنجاله، باعث شد که متاسفانه کشور به یکی از بزرگترین واردکنندگان روغن خام و کنجاله تبدیل شود. در سال گذشته 1/5 میلیون تن انواع روغن خام و 2 میلیون و 800 هزار تن انواع کنجاله به ارزش 3/7 میلیارد دلار وارد گردید و به جای مواد اولیه، محصول وارد نمودیم.

سبقتی افزود: از سال 1385 به خاطر برخورد غلط مسئولان وقت، صنعت روغنکشی کشور با مشکل جدی رو به رو شد و با ظرفیت کمتر از 8 درصد فعالیت نمود و در همین حال تعطیلی بسیاری از کارخانه ها را نیز شاهد بوده ایم. در حال حاضر اولویت ما فعال سازی دوباره این کارخانه ها می‌باشد.
کد خبر eba8977361514488a337c2fe29f5b29d

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محرمخانی ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    0 0
    باز دم آقای مهندس سبقتی گرم والا هیکس به فکر کارخانه جات روغنکشی نیست