مواد غذایی> روند قیمت روغن پالم و روغن سویا در بازار های جهانی کاهشی است.
در آرژانتین نگرانی هایی در مورد بارش های شدید باران در این اواخر و تاثیر آن بر روی محصول سویا و ذرت به وجود آمده است که این امر در مورد مناطق کوردوبا و اینترریوز در این کشور صحت دارد در حالی که در بخش هایی مانند بوینس آیرس آب و هوا کاملا خشک و بدون باران می باشد. باتوجه به شرایط کنونی تخمین ها برای رقم نهایی تولید سویا در این کشور در یک بازه وسیع قراردارد به طوری که کارشناسان رقم نهایی تولید را بین 53 تا 55 میلیون تن برآورد کرده اند.
بارش باران در آرژانتین باعث شده تا قیمت سویا در معاملات آنلاین شبانه رشد داشته باشد در حالی که در هفته منتهی به 17 فوریه قیمت آن در بازار CBOT کمتر شده بود. با این حال تا زمانی که چشم انداز تولید سویا در برزیل مطلوب و عالی باشد پتانسیل افزایش شدید قیمت در مورد سویا محدود خواهد بود مگر اینکه خرید های بسیار بزرگی از سمت کشورهای وارد کننده رخ دهد.
قیمت روغن پالم و روغن سویا در هفته گذشته کمی کاسته شده اند. بهبود چشم انداز تولید روغن پالم در جنوب شرق آسیا و پایین بودن تقاضای جهانی برای این محصول باعث شده تا قیمت آن کاهش داشته باشد هرچند که همچنان میزان ذخایر آن در کشورهای تولیدکننده بسیار پایین است. با این حال در کشورهای مصرف کننده روغن پالم نیاز به واردات این محصول به شدت احساس می شود زیرا در این کشورها هم منابع مصرفی روغن پالم به شدت پایین است. به محض این که واردکنندگان، خرید روغن پالم خود را افزایش دهند ممکن است قیمت این محصول دوباره افزایش داشته باشد.
دلیل اصلی کاهش قیمت روغن سویای امریکای جنوبی و ایالات متحده  در این اواخر کاهش تولید بیودیزل در کشورهای ایالات متحده و امریکای جنوبی بوده است که باعث شده منابع روغن سویا در این کشورها افزایش داشته باشد.  اما این احتمال وجود دارد که در هفته ها و ماه های پیش رو صادرات جهانی روغن سویا افزایش داشته باشد. هند اصلی ترین خریدار روغن سویا در ماه های پیش رو خواهد بود 
کد خبر f02f936ee48e49f1996a1df0d73f5aec

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =