۰ نفر
۲۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰
قیمت میوه‌های نوبرانه که طبیعتا گران‌تر از میوه‌های دیگر است امسال در رکوردی بی سابقه به بیش از 100 هزار تومان رسیده که به گفته رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران با افزایش عرضه تا 10 روز دیگر ارزان می‌شوند.

حسین مهاجران در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: هر ساله گوجه درختی‌های کاشان، ساوه و قم در بازار بود ولی امسال به دلیل بارندگی که در فروردین ماه داشتیم باعث شد این میوه کمی دیرتر برسد و به بازار عرضه شود.

وی ادامه داد: اگر هوا در اوایل ماه جاری گرم بود طبیعی است که این میزان کمبود را در بازار شاهد نبودیم.

تا 10 روز دیگر چغاله‌بادام و گوجه‌سبز ارزان می‌شوند

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران افزود: از حدود 10 روز آینده گوجه‌درختی‌های ساوه، گرمسار و قم وارد بازار می‌شوند و با آمدن گوجه درختی‌های شهریار نیز قیمت کاهش چشمگیری خواهد داشت.

مهاجران با بیان این‌که از حدود 10 روز آینده شاهد کاهش قیمت چغاله‌بادام خواهیم بود، افزود:‌ با آمدن چغاله‌های کرج قیمت‌ این محصول کاهش زیادی خواهد داشت. از طرفی تا چند روز آینده چغاله‌های ساوه و گرمسار نیز به بازار عرضه می‌شوند.

وی بیان کرد: از حدود دو هفته آینده با آمدن هلوی شمال که در اصطلاح (60 روزه) نامیده می شود و زردآلوی کاشان و شیراز تعداد میوه‌های نوبرانه در بازار افزایش می یابد و طبیعی است قیمت ها متعادل می‌شود.
کد خبر f0d5cdb71a1b45a08c1225b2fa97c9b3

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =