۰ نفر
۲۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۰
وزارت جهاد کشاورزی با خرید تضمینی محصولات موافق نیست، اما در زمان‌هایی که احساس شود بهره‌برداران بخش کشاورزی در معرض خسارت هستند، خرید مشروط انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) از اقدام به‌موقع دولت برای خرید توافقی خرما خبر داد و گفت: از آنجا که از سال گذشته مقداری خرما در انبارهای کشاورزان مانده بود، برای کوتاه کردن دست دلال‌ها تصمیم گرفتیم که با باغداران همراه شویم و علاوه بر خرید محصولاتشان، به آنها سردخانه اجاره دهیم.

حسین صفایی افزود: باغداران محصول خود را بسته‌بندی‌شده در سردخانه‌های اجاره‌ای قرار می‌دهند و بخشی از پول آن را دریافت می‌کنند تا برای امور بازاریابی صرف کنند.

وی خاطرنشان کرد: این سازمان راغب نیست که خرید تضمینی برای محصول خرما اجرا شود و در حال حاضر نیز خریدهای فوق تضمینی مشروط است تا در صورتی که مشتری برای محصول تولیدی نخلکاران پیدا نشود، خرمای تولیدی آنها را به قیمت‌های تعیین‌شده تضمینی خریداری می‌کند.

صفایی ادامه داد: سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور امانت‌دار تولید کشاورزان است و برای هر کیلوگرم خرمای مضافتی، یک‌هزار تومان پرداخت می‌کند.

وی تصریح کرد: این مبلغ برای آن است تا تولیدکنندگان فرصت بازاریابی را داشته باشند.

خریداری ذرت تضمینی کیلویی 870 تومان

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور یادآور شد: علاوه بر آنکه خرمای سال گذشته نخلکاران خریداری شد، امسال نیز تاکنون خرید این محصول توسط سازمان ادامه دارد.

صفایی از خرید تضمینی ذرت خبر داد و تأکید کرد: در حال حاضر برداشت ذرت در استان‌های غربی کشور آغاز شده است و به قیمت هر کیلوگرم 870 تومان به‌صورت تضمینی از کشاورزان خریداری می‌شود، در حالی که این قیمت بالاتر از قیمت بازار است.

وی اظهار داشت: هر مقدار که محصول ذرت توسط تولیدکنندگان وجود داشته باشد، به‌صورت تضمینی خریداری می‌کنیم.

صفایی در پایان گفت: این سازمان هر مقدار از محصول تولیدی کشاورزان که دچار مشکل شود را به‌صورت تضمینی می‌خرد تا بهره‌برداران بخش کشاورزی دچار خسارت نشوند، اما رغبتی برای خرید تضمینی نیست.
کد خبر f17be437f5c1495689bccaa76f0179c8

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =