مواد غذایی> با توجه به قرار گرفتن در آستانه نوروز و افزایش مصرف شیرینی، انواع شیرینی که فقط بیش از 200 نوع آن شامل شیرینی خشک می‌شود، با قیمت‌های متفاوتی در مغازه‌های سطح شهر عرضه می‌شوند که به گفته رییس اتحادیه قنادان، نرخ مصوب برای آنها لحاظ نمی‌شود و فقط پنج نوع شیرینی قیمت مصوب دارد.

علی بهرمند با بیان این‌که فقط پنج نوع شیرینی نرخ مصوب دارد، گفت: شیرینی‌های غیر از این پنج قلم براساس نوع مواد استفاده شده در آن و کیفیت شیرینی قیمت‌گذاری می‌شوند اما نظارت‌های لازم روی آن صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: هر کیلوگرم شیرینی گل‌محمدی (دانمارکی) 12 هزار تومان، شیرینی زبان و پاپیون 12 هزار و 500 تومان، شیرینی برنجی 12 هزار و 500 تومان، شیرینی تر 15 هزار تومان و کیک یزدی 9000 تومان قیمت مصوب دارد که در ایام عید نوروز هم تغییر نخواهد کرد.

بهرمند با بیان این‌که شیرینی‌های ریز، باقلوا و کیک‌های سفارشی مشمول نرخ‌گذاری اتحادیه نمی‌شوند، تاکید کرد: بیش از 200 قلم شیرینی خشک داریم که قیمت‌های آنها متفاوت است و در ایام عید نوروز بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

رییس اتحادیه قنادان همچنین با اشاره به برگزاری نمایشگاه بهاره و با تاکید بر این‌که با کلیات برگزاری این نمایشگاه از ابتدا مخالف بودیم، گفت: در این نمایشگاه کالاها کمتر از 10 درصد قیمت بیرون عرضه می‌شوند و مصرف‌کنندگان می‌توانند با تخفیف 10 درصدی از این نمایشگاه‌ها خرید کنند.

وی در عین حال بیان کرد: واحد‌های ما شیرینی‌های خشک مثل نخودچی که ماندگاری بالایی دارند و انواع مختلف شکلات را در نمایشگاه بهاره عرضه می‌کنند.

بهرمند همچنین یادآور شد: یکی از مشکلاتی که ما هر ساله داریم بحث تداخل صنفی است که واحد‌هایی که تخصص لازم را ندارند در این ایام، به فروش شیرینی‌های ایام نوروز مبادرت کرده و چالش‌های بسیاری را برای قنادان ایجاد می‌کنند.
نمایشگاه بهاره امسال هم با وجود مخالفت اصناف و معاون بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت از تاریخ 12 اسفندماه در مصلای تهران، حکیمیه تهرانپارس، بوستان ولایت، پارک ارم و فرهنگسرای خاوران آغاز شده و تا 21 اسفندماه ادامه خواهد داشت.

منبع:ایسنا
کد خبر f2b5d82d91a8432b8c302f7e9df9a6d3

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =