مواد غذایی> اقتصاد غذا - اجرایی شدن زنجیره تامین شیر در کشور باعث افزایش مصرف سرانه شیر در کشور می شود.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس»، رضا باکری دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی در اولین همایش صنعت لبنیات ضمن بیان مطلب فوق افزود: تأمین زنجیره شیر در 9 تیرماه 95 به تصویب هیات وزیران رسیده و ابلاغ شد اما متاسفانه تاکنون اجرایی نشده است وبرگزاری این همایش گامی در راستای ایجاد این زنجیره‌ در کشور است.
وی با اشاره به پایین بودن سرانه مصرف شیر در کشور گفت: همه نهادها و سازمان‌های ذی ربط می توانند برای افزایش سرانه مصرف در کشور تلاش کنند زیرا بالا بودن میزان مصرف شیر در هر جامعه نماد پیشرفت آن به حساب می‌آید.
باکری  صادرات ۷۰۰ میلیون دلاری را نشانه صادرات محور بودن این صنعت دانست و گفت:  امید است در این دولت زنجیره تولید شیر در کشور ایجاد شود تا ضمن جلوگیری از تضاد منافع بین بخش های مختلف تولید، مصرف سرانه شیر در کشورمان افزایش یابد.
وی افزود: سازمان برنامه و بودجه وو زارت جهاد کشاورزی بر یا تحقق این امر نقش مهمی دارند.
دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی در بخش دیگر از سخنان خود در خصوص وضعیت سرمایه گذاری در این صنعت گفت: در صنعت لبنیات علاوه بر جذب سرمایه هایداخلی سرمایه گذاری صددرصد خارجی نیز انجام شده است و هم اکنون 400 شرکت فعال و 400 شرکت نیم فعال لبنی در کشور وجود دارند که تمام نیاز لبنیات کشور را تامین می‌کنند.
باکری در خصوص وضعیت اشتغال در صنعت لبنیات نیز گفت:  120 هزار نفر به صورت مستقیم و 480 هزار نفر غیرمستقیم در صنعت لبنیات مشغول به کار هستند که این تعداد در کل زنجیره به 2 میلیون نفر می رسد.

کد خبر f758a021d52d4d839d638b66c720bd5e

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =