صنایع غذایی> مردم در هنگام خرید برای تشخیص رب گوجه‌فرنگی از پوره گوجه‌فرنگی، به درصد تغلیظ این محصول که روی بسته‌بندی آن نوشته شده، توجه کنند.

رئیس هیات‌مدیره شرکت تعاونی سندیکای صنایع کنسرو ایران در واکنش به ممنوعیت عرضه پوره گوجه‌فرنگی برای مصارف خانگی گفت: تا به امروز از سوی هیچ سازمان یا نهادی به‌صورت کتبی یا شفاهی ممنوعیت عرضه پوره گوجه‌فرنگی برای مصارف خانگی اعلام نشده است.

احمد آزادمرد افزود: در زمان تولید رب گوجه‌فرنگی هر زمان درصد تغلیظ رب گوجه‌فرنگی 20 درصد یا کمتر باشد، به آن پوره گوجه‌فرنگی گفته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پوره گوجه‌فرنگی به‌دلیل داشتن آب بیشتر، ماندگاری کمتری دارد، اما این بدان معنا نیست که مشکلی برای مصارف خانگی داشته باشد.

رئیس هیات‌مدیره شرکت تعاونی سندیکای صنایع کنسرو ایران با بیان اینکه در صورت استفاده از مواد نگهدارنده برای ماندگاری این محصول، تولید آن از نظر سندیکای کنسرو نیز ممنوع است، ادامه داد: تا امروز ممنوعیتی برای عرضه این محصول وجود نداشته و برای مصارف خانگی و رستوران‌ها نیز استفاده می‌شود.

آزادمرد با اشاره به اینکه برخی کشورها مانند افغانستان تمایل به مصرف رب گوجه‌فرنگی به‌صورت پوره دارند، تصریح کرد: بیشتر رب‌هایی که از ایران به این کشور می‌رود، به‌صورت پوره و دارای قیمت کمتر است.

وی با بیان این که مصرف‌کنندگان، هنگام خرید رب می‌توانند میزان و درصد تغلیظ محصول را مشاهده و بعد خریداری کنند،تأکید کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف در تولید رب یا سایر صنایع کنسروی می‌توانند با سندیکای کنسرو ایران به شماره 66563227-021 تماس گرفته و گزارش دهند.

گفتنی است، بر اساس خبری که به روی سامانه اینترنتی سازمان ملی استاندارد آمد، مدیرکل استاندارد استان بوشهر از غیرقانونی بودن عرضه فرآورده‌های پوره گوجه‌فرنگی و رب گوجه‌فرنگی رقیق برای مصارف خانگی خبر داد.

منبع:ایانا

کد خبر f7e9f142056141e3828079dc7055279d

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =