۰ نفر
۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۹
30 تن میگوی بسته‌بندی‌شده برای صادرات به کشور روسیه راهی آن کشور شد.


مدیرکل توسعه بازار سازمان شیلات با اعلام این خبر گفت: سرانجام پس از رایزنی‌های انجام‌شده، 30 تن میگوی تولیدشده در کشور روز جمعه راهی کشور روسیه شد.

عیسی گلشاهی افزود: این محموله به‌صورت بلوک‌های دو و شش کیلوگرمی و پاک‌شده و بسته‌بندی‌شده از راه زمینی روز جمعه راهی روسیه شد.

وی خاطرنشان کرد: محصولات بسته‌بندی‌شده فوق دارای مجوزهای مدنظر کشور دوست بوده و از قوانین اتحادیه اروپا در تولید و بسته‌بندی آنها پیروی شده است.

گلشاهی ادامه داد: از کشور روسیه، دو هیات جدید برای صادرات کنسرو ماهی تن دارای تقاضا هستند که بررسی‌ها برای این منظور نیز در حال انجام است.

وی تصریح کرد: برای صادرات کنسرو ماهی تن باید بتوانیم مجوزهای استاندارد را از کشور روسیه اخذ کنیم که در این مورد در حال ارسال مدارک هستیم تا بتوانیم مجوز لازم را کسب کنیم.

صادرات میگو، ماهی، کنسرو و غذای آبزیان به گرجستان در مرحله مذاکره

مدیرکل توسعه بازار سازمان شیلات پیش‌بینی کرد که صادرات ماهی قزل‌آلا نیز هفت تا 10 روز آینده نیز به کشور روسیه انجام شود و در حال حاضر مشکل خاصی گزارش نشده است.

گلشاهی یادآور شد: قرارداد صادرات 100 تن ماهی قزل‌آلا به‌عنوان نخستین محموله بسته شده است و به‌زودی اقدامات لازم برای صادرات آن اجرایی می‌شود.

وی تأکید کرد: روسیه از بازارهایی است که پیش‌بینی می‌شود در فصول گرم ایرانی یعنی بعد از ایام نوروز، بازار پررونقی برای محصولات شیلاتی باشد که در این راستا، برای حمل و نقل سریع‌تر محصولات فوق، برنامه‌ریزی برای حمل دریایی در دستور کار است.

گلشاهی اظهار داشت: تلاش می‌کنیم تا محصول میگو را از طریق دریای خزر و دریای سیاه به کشور دوست ارسال کنیم.

وی همچنین گفت: بازارهای جدیدی همچون بالکان در منطقه رومانی، بلغارستان، مجارستان و گرجستان که خواهان محصولات شیلاتی ایران هستند، شناسایی شده که مذاکرات اولیه نیز با برخی از آنها به انجام رسیده است.

مدیرکل توسعه بازار سازمان شیلات افزود: با گرجستان مذاکره شده که صادرات ماهی، میگو، کنسرو و غذای آبزیان صادر شود.

منبع:ایانا
کد خبر f8fc9d2bbe064933ad6b2a17a4eed1bc

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =