به‌زودی سه نوع فرآورده جدید از تن‌ماهیان به نام‌های فیله خورشتی، چرخ‌کرده و چرخ‌شده کوفته‌شده به بازار می‌آید.

مدیرکل دفتر توسعه بازار سازمان شیلات، از تولید تجاری سه نوع تن‌ماهی تا یک ماه آینده خبر داد و گفت: تن‌ماهیان تاکنون به‌صورت پخته‌شده و در قوطی بسته‌بندی می‌شد، اما شرکتی در سیستان و بلوچستان موفق به تولید انواع جدیدتری از این آبزی شده است.

عیسی گلشاهی افزود: فیله خورشتی، گوشت چرخ‌کرده و گوشت چرخ‌ شده و کوفته‌شده ماهی تن از محصولات جدیدی است که در بسته‌بندی‌های اسکین‌پک به‌زودی به بازار عرضه می‌شود و دارای دستور پخت است.

وی خاطرنشان کرد: گوشت این فرآورده خام بوده و قابلیت استفاده در خورشت‌های مختلف را دارد.

گلشاهی ادامه داد: تولید تجاری برای سنجیدن بازار در چند استان محدود انجام شده، اما از یک ماه آینده، تولید انبوه آن انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: بسته‌بندی‌های این فرآورده جدید در اوزان 600 تا 900 گرمی است و پس از کشف سلیقه مصرف‌کنندگان، تولیدکننده قادر است بسته‌هایی مطابق ذائقه مردم تهیه کند.

فیله تن‌ماهیان، جایگزین مناسبی برای انواع گوشت‌ها

مدیرکل دفتر توسعه بازار سازمان شیلات درباره قیمت این فرآورده یادآور شد: باید کشش بازار سنجیده شود و سپس بتوان قیمت‌گذاری کرد، اما آنچه مسلم است، این منبع غنی از پروتئین می‌تواند به تولیدکننده و مصرف‌کننده سود برساند.

گلشاهی تأکید کرد: استفاده از این فرآورده نیاز به فرهنگ‌سازی دارد تا هم مردم از محصولات دریایی بیشتر در سبد غذایی خود استفاده کنند و هم تولیدکنندگان بتوانند سود مناسبی حاصل کنند.

وی اظهار داشت: این فرآورده تماماً از ماهی‌های تولید داخل که صید روز است تهیه می‌شود، به‌گونه‌ای که یک تا دو هفته در حالت تازه بودن ماندگاری دارد و در حالت منجمد نیز بین شش ماه تا یک سال می‌تواند نگهداری شود که البته بستگی به بسته‌بندی مناسب دارد.

گلشاهی در پایان درباره شناسنامه‌دار شدن ماهی قزل‌آلا که چندی است در حال تهیه است، گفت: تعرفه مناسب برای این منظور باید توسط وزیر جهاد کشاورزی مشخص و ابلاغ شود تا بتوانیم این طرح را در کشور اجرایی کنیم.

منبع:ایانا

کد خبر f9f23c38cb094c44a581364394a3fb9a

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =