صنایع غذایی> دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان فرآورده های گوشتی ایران گفت: ار آنجا که گوشت بوفالو در ردیف گوشت‌های قرمز قرار دارد، بر روی سوسیس و کالباس‌هایی که در آنها از گوشت بوفالو استفاده شده است، تنها عبارت "گوشت قرمز" قید می شود.


مجید افلاکی گفت: صنایع  تولید کننده فرآورد‌های گوشتی برای تامین نیاز خود بر اساس دستورالعمل دامپزشکی تا خرداد ماه سال گذشته اقدام به واردت گوشت بوفالو هندی کردند و درتولید فرآورده های گوشتی سوسیس و کالباس مورد استفاده قرار قرار دادند.
دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان  فرآورده های گوشتی ادامه داد: بر اساس اعلام دامپزشکی این محصولات تنها در فرآوده‌های گوشتی حرارت دیده‌ استفاده می شود که سازمان دامپزشکی اجازه مصرف آنها را داده است.
افلاکی اظهار داشت:  بخش عمده گوشت وارداتی، مورد نیاز فرآورده‌های گوشتی از کشور برزیل و بخش کمی از کشور هند تامین می‌شود به طوری که حدود 95 درصد گوشت قرمز مورد مصرف برزیلی است.
وی در پاسخ به اینکه آیا بر روی محصولاتی که در آنها از گوشت بوفالو استفاده شده، مشخصات این ماده پروتئینی درج می شود یا خیر، تصریح کرد: گوشت بوفالو نیز در ردیف گوشت‌های قرمز قرار می گیرد، بنابراین بر روی سوسیس و کالباسی که در آن از گوشت بوفالو استفاده شده است، تنها عبارت "گوشت قرمز" قید می شود.
دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان و فرآورده های گوشتی درباره قیمت این محصولات در سال جاری، اظهار داشت: قیمت فرآوردهای گوشتی نیز درسال جاری همسو با نرخ تورم 15 درصد افزایش می‌یابد که آنالیز قیمتی آن برای ارائه به سازمان حمایت در حال آماده سازی است.
گفتنی است که رییس سازمان دامپزشکی کشور در یک برنامه تلویزیونی میزان واردات این محصول را در سال 1391 معادل 22 هزار تن، در سال 1392 نیز 17.5 هزار تن و در سال گذشته 5000 تن اعلام کرد.

منبع:تسنیم
کد خبر fa4d022fbc4c43c6b2eab259dbbc0750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =