معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه صادرات محصولات شیلاتی طی سال جاری نسبت به سال گذشته 10 تا 15 درصد رشد خواهد داشت، گفت: امیدوار هستیم این محصولات جزو اولین محصولات صادراتی به روسیه باشند.

حسن صالحی اظهار داشت: خوشبختانه شرکت‌های داوطلب برای صادرات محصولات شیلاتی که دارای کد صادرات جامعه اروپا و تجربیات موفقی در این زمینه بودند ، توسط  سازمان دامپزشکی کشور به دامپزشکی روسیه معرفی شدند.

رئیس سازمان شیلات کشور با بیان اینکه تعدادی از این شرکت‌ها در نمایشگاهی که همزمان با سفر وزیر جهادکشاورزی برگزار شده بود با همتایان روسی خود مذاکراتی داشتند و به توافقاتی نیز دست یافتند، اظهار امیدواری کرد: محصولات شیلاتی جز اولین محصولات دامی باشند که به روسیه صادر می‌شوند، ضمن اینکه ایران بین 70 تا 100 هزار تن ظرفیت صادرات محصولات متنوع به روسیه را دارد.

صالحی در پاسخ به این پرسش که کشور ما در کدام محصولات ظرفیت بیشتری برای صادرات دارد؟ گفت: ما محصولات شاخصی داریم که ظرفیت صادراتی آنها بالا است اما ممکن است این محصولات جزو اولویت‌های روس‌ها نباشند.

معاون وزیر جهادکشاورزی اضافه کرد: به طور کلی زمینه صادرات محصولاتی مانند ماهی قزل آلا، میگو، کنسرو تن، خاویار پرورشی، ماهیان جنوب از جمله ماهی یال اسبی و خرچنگ به روسیه وجود دارد، ضمن اینکه ما تجربیات بسیار خوبی از صادرات این محصولات در گذشته داریم.

صالحی در مورد پیش بینی سازمان شیلات برای صادرات محصولات شیلاتی تا پایان سال گفت: در حال حاضر نمی‌توان عدد شفافی را برای این موضوع عنوان کرد اما امیدوار هستیم صادرات محصولات شیلاتی طی سال جاری نسبت به سال 92 حدود 10 تا 15 درصد رشد داشته باشد.

منبع:مهر
کد خبر fb307f33030c4f118bd394cd8a4b3bbb

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =