صنایع غذایی> مدیرکل دفتر صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی وزارت صنعت ، معدن و تجارت از هدف‌گذاری صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری در صنایع لبنی طی سال جاری خبر داد .

مهدی صادقی نیارکی، هدف‌گذاری مورد نظر در بخش صنایع غذایی را طی سال ۹۴ حدود ۳ میلیارد دلار عنوان کرد و گفت : پیش بینی می شود صادرات صنایع لبنی در سال جاری نسبت به مشابه سال قبل ۳۰ درصد رشد داشته باشد.

مدیرکل دفتر صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: عمده بازار صادراتی محصولات لبنی کشور عراق با ۵۱۲ میلیون دلار است که ۸۰ درصد صادرات فرآورده های لبنی را به خود اختصاص داده است و بعد از آن افغانستان با ۵۳ میلیون دلار، پاکستان با ۲۷ میلیون دلار و امارات با ۱۰ میلیون دلار قرار دارند و پس از آنها عربستان، سوریه و پاکستان مقاصد بعدی صادراتی کشورمان در این حوزه به شمار می روند.

وی، واحدهای تحت پوشش وزارت صنعت، معدن و تجارت را در زمینه صنایع لبنی ۶۴۱ واحد برشمرد و گفت: امکان افزایش تولید و توسعه صادرات فرآورده های لبنی وجود دارد.

در این نشست مسائل و مشکلات صنایع لبنی کشور بررسی شد که تسهیل فرآیند ورود موقت در زمینه مواد اولیه برای توسعه صادرات فرآورده های لبنی، لزوم پایش کیفیت محصولات لبنی صادراتی برای ایجاد بازار دائمی به خصوص کشورهای همسایه، ساماندهی سیستم حمل و نقل برای توسعه صادرات و ایجاد خط مستقیم دریایی از جمله آنها بود.

 همچنین رتبه بندی شرکتهای صادراتی، تاکید بر تسریع درفرآیند صادرات فرآورده های لبنی به روسیه از طریق تسریع در مبادله اسناد تفاهم فی مابین و ارائه تسهیلات به تولید کنندگان برای توسعه صادرات از دیگر مواردی بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

منبع:مهر
کد خبر fbfd02b1748e4b06b4bcd388d8bc2d98

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =