مواد غذایی> رییس اتحادیه نان های فانتزی (حجیم و نیمه حجیم) ضمن انتقاد از نحوه ادامه طرح آزادسازی نانوایی‌ها اظهار کرد: به دلیل رقابت ناسالمی که در این زمینه شکل گرفته، نانوایی‌های آزادپز شده در حال تعطیلی هستند و شاهدیم برخی نانوایی‌های دولتی، آردهای یارانه‌ای خود را به قیمت بالایی به نانوایی های آزادپز شده می‌فروشند.

محمدجواد کرمی  گفت: قرار بود دولت حدود شش ماه بعد از اجرای فاز اول آزاد‌سازی نان در گام های بعدی اقدامات لازم را برای آزادسازی بقیه نانوایان انجام دهد ولی بعد از آزاد پز شدن 20 درصد از نانوایان این موضوع متوقف شد و این در حالی است که نانوایی های آزادپز شده به دلیل وجود فضای ناعادلانه در حال تعطیلی هستند.

وی تاکید کرد: باید همه نانوایی‌ها آزادپز شوند یا 20 درصدی که آزادپز شدند و حدود 7000 واحد صنفی را شامل می‌شوند، دوباره به روال قبلی برگردند.

کرمی با بیان اینکه یارانه نان مستقیما می تواند به مردم داده شود یا در بخش‌های درمانی یا دیگر بخش‌ها هزینه شود، افزود: آزاد‌سازی نان از یکم بهمن‌ماه سال گذشته آغاز و یک ماه بعد از آن یعنی از اول اسفندماه سهمیه آرد دولتی نان‌های حجیم حذف شد و هر واحد تولیدی آنالیز قیمت خود را مشخص کرد و براساس فاکتورهایی که در نظر داشت قیمت نان را تعیین کرد.

رییس اتحادیه نان های فانتزی ادامه داد: همه این اتفاقات در حالی است که دولت اعلام کرده بود باید 20 درصد از تولید‌کنندگان نان که شامل سنتی و صنعتی هستند آزادپز شوند ولی مسئولان اجرایی فقط هشت درصد از نانوایی‌های سنتی را آزادپز کردند و 12 درصد بقیه شامل نانوایی‌های صنعتی بود.

وی اضافه کرد: این در حالی است که تعداد واحد‌های نان‌ صنعتی 12 درصد کل نانوایی‌های کشور را تشکیل می‌دهد و با این اقدام کل نانوایی‌های صنعتی به یکباره آزادپز شدند؛ بنابراین تناسب و عدالت در این زمینه رعایت نشده است.

کرمی در عین حال بیان کرد: البته واحدهای ما این تصمیم را پذیرفتند ولی از آن زمان تاکنون اقدام دیگری در این زمینه صورت نگرفته است و همین موضوع چالش های زیادی را به ویژه برای هشت درصد نانوایی های سنتی به وجود آورده است، چون مردم به دنبال دولتی‌پزها می‌روند و رقابت ناسالمی در این زمینه ایجاد شده است.

رییس اتحادیه نان های فانتزی تصریح کرد: آزاد‌سازی تنها راه نجات این صنعت است و می‌تواند به بحث رقابت سالم و کیفیت مناسب نان بینجامد.

منبع:ایسنا
کد خبر fd1c98608a874c2aa429118bebc083d6

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =