صنایع غذایی> اقتصاد غذا- معاون اداره کل نظارت بر فراورده‌های خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو با اعلام کاهش شکر در شیرهای طعم دار از ممنوعیت واردات نوشابه‌های گازدار خبر داد و گفت: همچنین مردم مصرف نوشیدنی مالت طعم دار را به دلیل مصرف بالای شکر کاهش دهند.

سهیل اسکندری در مورد کاهش مصرف شکر در محصولات غذایی اظهار کرد: حد مطلوب مصرف شکر برای افراد سالم کمتر از 10% انرژی روزانه معادل حدود 50گرم در روز است و باید در رژیم غذایی روزانه این مقدار رعایت شود.
اسکندری با اشاره به اینکه در حال حاضر 156 واحد تولید کننده نوشابه گاز دار و 340 واحد تولید کننده نوشیدنی میوه ای در کشور مشغول فعالیت هستند، تصریح کرد: در سال 93 در راستای کاهش مصرف شکر بازنگری در ضوابط نوشیدنی میوه ای صورت پذیرفت که 1.5 درصد میزان شکر مصرفی کم شد و 5 درصد نیز میزان آبمیوه مصرفی در فرمولاسیون افزایش پیدا کرد.
معاون اداره کل نظارت بر فراورده‌های خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو همچنین بیان کرد: براساس مصوبه کمیته فنی قانونی اداره کل نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی که در راستای ارتقاء سلامت محصولات غذایی صورت پذیرفته است، کاهش مصرف شکر در نوشابه‌های گازدار به حداکثر 9 درصد تقلیل یافته است.
این مقام مسئول در سازمان غذا و دارو ضمن توصیه به عدم استفاده از نوشیدنی مالت طعم دار به‌دلیل مصرف بالای شکر در خصوص نوشیدنی‌های مالت بدون طعم به "ایفدونا" گفت: به‌دلیل عدم افزودن شکر با معیارهای تغذیه ای صحیح منطبق است.
اسکندری در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد: در راستای کاهش مصرف شکر، واردات نوشابه‌های گازدار توسط سازمان غذا و دارو ممنوع شده است، ضمن اینکه کاهش مقدار شکر مجاز در نوشابه‌های انرژی زا، از دیگر دست آوردهای اقدامات سازمان غذا و دارو است.
وی با تاکید بر مصوبات کاهش شکر فرمولاسیون در شیرهای طعم دار و دسرهای لبنی، خبر از کاهش 10 درصد شکر در فراورده‌های مذکور داد و عنوان کرد: حداکثر سقف شکر در شیرهای طعم دار از تاریخ اول دی امسال براساس ابلاغ اداره کل نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی کاهش می‌یابد.
معاون اداره کل نظارت بر فراورده‌های خوراکی و آشامیدتی سازمان غذا و دارو در خاتمه از میزان قند مجاز در فراورده‌های یخی نیز سخن گفت، مبنی بر اینکه از تاریخ دهم دیماه سال جاری این عدد به 10 درصد کاهش خواهد یافت.
کد خبر ffbeda8def674c92a00428a9b63a0746

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • hadad ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
    0 0
    این امور که همه روبنایی است و دلایل هم غیر منطقی. بهتر است ممنوعیت نوشابه در حمایت از واحدهای داخلی عنوان شود.
  • وحید محتشمی ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
    0 0
    با سلام و خدا قوت به شما با دستور ممنوعیت واردات نوشابهای کاملا موافقیت و خواهان منع ورود به کشور را داریمو نیز با افزایش مالیات بر ارزش افزوده بر مواد غذایی از صوی مسولان محترم کشور را درخواست داریم اجرایی کنند . با تشکر
  • محمدی ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    مسولان با افزایش مالیات موافقت کنند چرا که باعث رونق تولید و کیفیت محصولات و رضایت مشتریان مواد غذا سبب خواهد شد می توان با افزایش مالیات بر ارزش افزوده بر گسترش بیشتر محصولات بر کیفیت و جذب مشتریان جهت رضایت سبب گردد.