فریت بار
فرقی نمیکند که قصد سفر به کدام کشور را دارید و باری که مجبورید با خود ببرید چند کیلو است. نباید نگران امکان و شیوه ارسال آن باشید یا دلتان شور بهسلامت رسیدنش را داشته باشد.
اگر از فریت بار استفاده کنید بهراحتی میتوانید هر میزان باری را از مبدأ ایران به هر کشوری در آنسوی مرزها ارسال کنید و آن را سالم و بهموقع در مقصد تحویل بگیرید.
فریت بار
فرقی نمیکند که قصد سفر به کدام کشور را دارید و باری که مجبورید با خود ببرید چند کیلو است. نباید نگران امکان و شیوه ارسال آن باشید یا دلتان شور بهسلامت رسیدنش را داشته باشد.
اگر از فریت بار استفاده کنید بهراحتی میتوانید هر میزان باری را از مبدأ ایران به هر کشوری در آنسوی مرزها ارسال کنید و آن را سالم و بهموقع در مقصد تحویل بگیرید.
فریت بار چیست؟
ممکن است برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که فریت بار چیست؟ به قوانین حمل و نقل هوایی در ایران و بسیاری از کشورهای دیگر میگویند که شما در یک سفر هوایی فقط امکان حمل بار اضافه تا 20 یا نهایت 30 کیلوگرم را دارید. یعنی در صورتی که وزن بار شما از این عدد بیشتر باشد باید برای حمل اضافه بار خود مبلغ بالایی را با عنوان ” جریمه اضافه بار” پرداخت کنید.
حالا در صورتی که شما مجبور به حمل بار اضافهتری باشید تکلیف چیست؟ چطور میشود بارهای سنگین را به کشورهای دیگر برد، بدون اینکه متحمل پرداخت هزینه جریمه شد؟
در این شرایط شما میتوانید از فریت مسافری (freight) استفاده کنید. فریت بار به معنی امکان ارسال مازاد بار مسافر بدون پرداخت جریمه و با هزینه بسیار کمتر و البته ایمنتر است.
چطور میتوان از امکان فریت بار استفاده کرد؟
اگر میخواهید بار خود را فریت کنید، باید ابتدا با یک شرکت فریت بار تماس بگیرد. یک شرکت فریت بار معتبر نماینده فروش بار خطوط هوایی مختلف است. این شرکتها مجوزهای لازم برای فریت بار را از مراجع ذیصلاح اخذ کردهاند.
شرکت فریت بار تهران یا هر شهر دیگری که منتخب شماست وظیفه دارد هماهنگیهای لازم برای فریت بار شما را با شرکتهای حمل و نقل هوایی مثلا یا دریایی انجام دهد. به عنوان مثال فریت بار ایران ایر، ماهان، ترکیش ایرلاین، قطر ایرویز، لوفتانزا، هواپیمایی امارات و …
برای مشاوره در زمینه فریت بار با شرکت باسابقه باراد هوا دریا تماس بگیرید.
کارشناسان این شرکت به بهترین شیوه شما را راهنمایی خواهند کرد.
مزیت استفاده از امکان فریت اضافه بار مسافری چیست؟
کم بودن هزینه فریت بار
اگر شما اضافه بار داشته باشید، باید در زمان پرواز به ازای هر کیلو 20 یورو جریمه نقدی پرداخت کنید تا بتوانید بار خود را با هواپیما حمل کنید. درحالیکه با فریت بار شما با پرداخت مبلغ 4 دلار به ازای هر کیلو از بار خود میتوانید آن را به هر مقصدی در جهان ارسال کنید. بنابراین کم بودن هزینه فریت بار به نسبت جریمه اضافه بار، اصلیترین مزیت استفاده از فریت اضافه بار مسافری است.
اطمینان از سلامت بار
مزیت دیگر فریت کردن بار این است که شما میتوانید از سلامت بار خود مطمئن باشید. چراکه شیوه بستهبندی بار، لیبل زنی دقیق و بارگیری بارهایی که فریت میشوند این اطمینان را به شما میدهند که بار شما سالم، بدون آسیب و در زمان تعیین شده توسط خود شما در مقصد به دستتان خواهد رسید.
استفاده از خطوط هوایی دلخواه
از دیگر مزایای فریت بار میتوان به این نکته اشاره کرد که لزومی ندارد فریت بار توسط خطوط هوایی انجام شود که خود شما بهعنوان مسافر از آن استفاده میکنید. بهطور مثال ممکن است شما به مقصد فرانکفورت از خطوط هوایی لوفتهانزا بلیط تهیه کرده باشید، ولی شرکت فریت بار، بار شما را با خطوط هوایی ایران ایر فریت کند. به این ترتیب در هزینه فریت بار شما صرفهجویی خواهد شد.
فریت بار چطور انجام میشود؟
مراحل فریت بار در شرکت باراد
مرحله اول: جمع آوری و دریافت بار از درب منزل
وقتی شما تصمیم گرفتید بار خود را فریت کرده و شرکت مورد نظر خود را به عنوان مسئول انجام امور مربوط به آن انتخاب میکنید، باید در زمان تعیین شده توسط شرکت، بار خود را به آنها تحویل دهید.
مرحله دوم: بسته بندی بار
بارهای جمع آوری شده ابتدا به دقت بسته بندی میشوند. آنچه از بار شما که شکستنی باشد در جعبههای ایمن چوبی قرار میگیرد و بارهایی مانند لباس، داخل کارتنهای مخصوص یا چمدان گذاشته میشوند.
مرحله سوم: حمل تا ترمینال کارگو فرودگاه امام خمینی
پس از آنکه بار شما بهصورت ایمن و مطمئن جمعآوری و بستهبندی شد، بار موردنظر بهمنظور انجام تشریفات گمرکی به ترمینال کارگو فرستاده میشود. گمرک محتویات بار شما را ارزیابی میکند و درصورتیکه این بار دارای کالاهای ممنوعه باشد، آنها را جداسازی نموده و مابقی بار توزیع میشود.
مرحله چهارم: انجام تشریفات گمرکی
بعد از انجام بازرسی بار، گمرک یک مجوز گمرکی صادر میکند که وزن و تعداد بستهبندی وسایل موجود در بار تعیین و مشخص میشود و شرکت حمل و نقل هوایی طبق این مجوز (سند یا اظهارنامه) بارنامه صادر میکند. مجوز گمرکی بار شامل اطلاعاتی نظیر وزن بار، تعداد بستهبندی و ... میشود. دریافت تمامی این مجوزها جزو قوانین فریت بار است که با دقت زیادی صورت میگیرد.
مرحله پنجم: صدور بارنامه
پس از مرحله انجام تشریفات گمرکی، صدور بارنامه انجام میشود. در بارنامه اطلاعات کاملی از مرسوله قید میگردد. در واقع گمرک مجوزی صادر میکند که وزن و تعداد آن مرسوله در آن مشخص است.
مرحله ششم: تحویل به خطوط هوایی جهت ارسال
پس از دریافت همه مجوزهای لازم، شرکت فریت بار موظف است بر اساس مجوز، سند اظهار نامه یا همان بارنامه هوایی، بهترین خط هوایی را انتخاب و بار را برای حمل به آنها بسپارد.
مرحله هفتم: پیگیری آنلاین بار فریت شده
پس از تحویل مرسوله و بارگیری آن توسط خطوط هوایی، وضعیت ارسال بار به صورت آنلاین تا رسیدن به مقصد پیگیری میشود.
مرحله هشتم: دریافت بار در مقصد
در انتهای مراحل فریت بار، در فرودگاه مقصد بار ارسالی تحویل میگردد.
سوالات متداول در زمینه فریت بار
شما عزیزان بهمنظور فریت بار مسافری خود توسط شرکت حمل و نقل بار باید مدارک زیر را ارائه دهید:
- اصل و کپی کارت ملی
- بلیط پرواز
- اصل و کپی پاسپورت
- ارائه نمودن آدرس و تلفن کشور مقصد
- تکمیل نمودن فرمهای مربوط به گمرک
به طور کلی فریت بار در ایران به معنی فریت بار هوایی است. اما تصور کنید که میخواهید لوازم سنگین و بزرگی مانند لوازم خانگی را به کشور دیگری بفرستید. در این صورت نمیتوانید از فریت بار هوایی استفاده کنید. اما امکان فریت بار به صورت زمینی و حتی دریایی نیز وجود دارد.
برای فریت بار لوازم منزل برای مقاصدی که از ایران مسیر زمینی دارند، مثل ترکیه و بسیاری از کشورهای اروپایی، میتوانید هزینه یک چهارم، نصف یا یک کامیون کامل را پرداخت کنید و به راحتی بار خود را در هر مقصدی تحویل بگیرید.
بله. با در اختیار داشتن شماره 11 رقمی بارنامه خود، میتوانید مسیر ارسال محموله خود را از طریق وب سایت شرکت هواپیمایی، دنبال کرده و از زمان پرواز و رسیدن آن به مقصد، اطلاع دقیقتری یابید.
بلی. شما جهت ارسال بار خود در فرودگاه ، میبایست هزینه هایی را به سیستم خدمات فرودگاهی پرداخت نمایید که در قبال آن رسید پرداخت ، به شما ارایه خواهد شد. این هزینه ها هیچ ربطی به هواپیمایی حامل بار و نمایندگان آنها ندارد و بابت خدمات فرودگاهی ، بوسیله ارگان های دیگر از شما دریافت خواهد شد. معمولا هزینه ها جهت باسکول و بسته بندی مجدد در فرودگاه میباشد.
در صورتی که گیرنده کالا متوجه خسارت بر کالای خود شود حتما و حتما میبایست قبل از خروج بار از فرودگاه و گمرکات کشور مقصد صورت جلسه خسارت تشکیل دهد و نسبت به جمع آوری مدارک اعم از صورت جلسه ،عکس از کالای خسارت دیده و سایر شواهد موجود سریعاً اقدام نماید و جهت دریافت خسارت با همراه داشتن در خواست کتبی در حداقل زمان ممکن به دفتر هواپیمایی در کشور مقصد مراجعه گردد.
سلام وقت بخیر
قیمت فریت بار ایران ایر چقدره ؟
سلام، وقت شما هم بخیر
بستگی به یک سری شرایط داره، برای کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.
سلام خسته نباشید
شرایط و قیمت فریت بار مسافری چجوریاست؟
سلام، سلامت باشید
بهتره با شماره 02143658 تماس بگیرید.