۰ نفر
۲۶ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۱

خبرگزاری فارس:رویترز اعلام کرد ایران خرید سویا از هند را افزایش داده و بر اساس آخرین قراردادهای منعقده، 275 هزار تن سویا از دهلی نو خریداری کرده است .

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، ایران خرید سویا از هند را افزایش داده و بر اساس آخرین قراردادهای منعقده، 275 هزار تن سویا از دهلی نو خریداری کرده است .

بروز خشکسالی در آمریکای جنوبی و پیش بینی ها در خصوص کاهش میزان کشت سویا در آمریکا، قیمت این دانه روغنی را افزایش داده است. بهای شاخص سویای آمریکا این هفته با صعود به بالاترین میزان خود از سال 2009، به 396.6 دلار در هر تن کوچک رسید.

منابع مطلع در سنگاپور و دهلی نو روز جمعه گفتند، صادر کنندگان هندی در حال مذاکره برای انعقاد قراردادهای بیشتر هستند و انتظار دارند بتوانند 200 تا 250 هزار تن سویای دیگر را در هفته های آینده به ایران صادر کنند.

یک تاجر سنگاپوری در این زمینه اظهار داشت: «وضعیت ایران طوری است که آنها نمی توانند از دیگر نقاط جهان خرید کنند.» وی افزود: «بنا براین آنها مجبورند برای انعقاد قرارداد با هندی ها مبلغ گزافی بپردازند.»

یک موسسه آلمانی هفته گذشته اعلام کرد، به دنبال اعمال تحریم ها، واردات دانه و روغن سویا به ایران به نحو قابل توجهی کاهش یافته است.

یک تاجر سنگاپوری گفت: «سویای هندی در حال حاضر برای اکثر خریداران در آسیا به دلیل تقاضای خریداران ایرانی کمیاب شده است.

این گزارش حاکی است، بر اساس آمارهای وزارت کشاورزی آمریکا، پیش بینی می شود که ایران در سال 2012/2011 حدود 1.8 میلیون تن سویا وارد کند که این میزان بیش از 1.7 میلیون تن سویایی است که این کشور در سال گذشته وارد کرده بود.

کد خبر 18182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =