صادرات صنعت بستنی سازی ایران در سال گذشته 83درصد افزایش یافت.
بر اساس آمار گمرک ایران صادرات انواع بستنی و سایر شربت های یخ زده حتی دارای کاکائو، طی سال گذشته با افزایش 83 درصدی نسبت به سال 1389بالغ بر 158 میلیون و 689 هزار و 493 دلار شد. عراق بزرگترین بازار صنعت بستنی سازی ایران در سال 1390 بود، به طوری که 98 درصد صادرات این حوزه به بازار عراق صورت گرفت.
صنعت بستنی در ایران هیچ انجمن تخصصی خاصی نداشته و تولیدکنندگان این حوزه زیر نظر انجمن صنایع لبنی فعالیت می کنند. در حال حاضر مواد اولیه مورد نیاز برای ساخت بستنی مانند فرآورده های کاکائویی، فرآورده های شیری، چوب بستنی و ظروف بسته بندی تماما یا بخشی از آنها از خارج وارد می شوند. اگرچه دشواری حمل و نقل و نگهداری از بستنی باعث شده تا عملا وارداتی در این حوزه وجود نداشته باشد.
در مجموع بر آورد می شود حدود 15 تولیدکننده مطرح در زمینه تولید انواع بستنی در کشور فعالیت می کنند.
به اعتقاد کارشناسان کیفیت و استاندارد بستنی تولیدی ایران در سطح جهانی است و دلیل آن نیز استفاده از شیر تازه، سختگیرانه بودن استانداردهای داخلی و استفاده از ماشین آلات مدرن تولید بستنی است. این در حالی است که بعضا در خارج از ایران از شیر غیر تازه هم برای تولید بستنی استفاده می شود. ضمن اینکه کیفیت بستنی تولید ایران به دلیل ترکیبات و روکش های مرغوب نیز بالاست، همچنین مواد اولیه وارداتی هم با کیفیت هستند.
کد خبر 18297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • samira ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 3
    سلام. خسته نباشید. ممنون از مطلبتون. من احتیاج به خط تولید ژله دارم خیلی فوری. ممنون میشم اگر بهم کمک کنید.