روابط عمومی‌ها بازو و مشاور مدیریت در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها هستند، اگر هدایت مسئولیت‌پذیری اجتماعی به روابط عمومی‌های صنایع داده شود صنعت غذا و کشاورزی از مزایای آن برخوردار می‌شود.

 

سلامت، واژه‌ای نزدیک و معنایی ملموس در صنعت غذاست، در واقع، زمانی آرمان و افتخار تولیدکنندگان صنایع غذایی محقق می‌شود که محصولات آنها سالم باشد، شادابی افراد جامعه‌ مرهون سلامت آنان است و پایداری چرخه تولید نیز، جز در سایه سلامت جامعه تضمین نمی‌شود.

در این میان، نقش روابط عمومی‌ها به عنوان حلقه اتصال تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان، از جایگاه خاصی برخوردار است که مسئولیت‌پذیری اجتماعی می‌تواند از استراتژی‌های اجتناب‌ناپذیر آن باشد، کما اینکه  مدیران روابط عمومی با محور فرهنگ‌سازی مصرف فرآورده‌های شیری در بازار هدف، بر پایه تأکید بر شکل‌گیری عادات غذایی مطابق با سلامت مصرف‌کنندگان می‌توانند نقش مهمی در افزایش سرانه مصرف و تامین غذای سالم داشته باشند.

مشارکت روابط عمومی‌ها در برنامه‌های اجتماعی، نظیر پیاده‌روی، حضور در کشتی برای ترویج مصرف فرآورده‌های شیری در میان دریانوردان و یا کودکان تحت پوشش سازمان بهزیستی و... نیز می‌تواند بیان‌کننده مثالی باشد که جایگاه روابط عمومی، به ویژه در صنعت غذا و کشاورزی را از موقعیت تشریفاتی کنونی به جایگاه بازو و مشاور مدیریت در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها ارتقاء می‌دهد.

کما اینکه وقتی روابط عمومی‌ها به واسطه تجربه حضور فعالانه و مستقیم در برخی مناطق کشور، نظیر هرمزگان مصرف سرانه شیر و فرآورده‌های آن، نزدیک دو برابر افزایش یافت.

در واقع این امر نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری روی بعد ملی مسئولیت‌پذیری اجتماعی، هنری است که اگر به اهل فن آن واگذار شود، صنعت غذا و در مجموع بخش کشاورزی از مزایای آن، که با منافع سازمانی نیز معارض نیست، برخوردار خواهند شد و بازدهی آن در میان مدت و در مواردی، کوتاه‌مدت ملموس خواهد شد.

لذا دست کم در روز روابط عمومی و ارتباطات (27 اردیبهشت) از مدیران بخش خصوصی صنعت غذا و حتی تشکل‌های دامداران، مرغداران و سایر صنوف انتظار می‌رود به این روز و جایگاه روابط عمومی از منظری تخصصی نگاه کنند و برای تقویت روابط عمومی‌ها و تشویق آنها به خلاقیت، آستین همت بالا بزنند.  

*منصور شاکریان، مدیر عامل پگاه خوزستان

کد خبر 18779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =