رييس كل سازمان توسعه تجارت ايران از افتتاح يازدهمين نمايشگاه بين المللي ماشين‌آلات و مواد اوليه بيسكويت، شيريني و شكلات خبر داد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حميد صافدل گفت: يازدهمين نمايشگاه بين المللي ماشين‌آلات و مواد اوليه بيسكويت، شيريني و شكلات توسط شركت انجمن صنفي بيسكويت، شيريني و شكلات ايران از چهارم تا هفتم مهر ماه سال جاري در محل دائمي نمايشگاه‌هاي بين المللي جمهوري اسلامي ايران برگزار مي‌شود.

وي هدف از برگزاري اين نمايشگاه را معرفي توانمندي‌هاي و پتانسيل‌هاي كشور دانست و افزود: اين نمايشگاه در فضايي به وسعت 20 هزار متر مربع برگزار و با حضور 230 شركت داخلي و 38 شركت خارجي از 13 كشور دنيا از جمله تركيه، چين، مالزي، ايتاليا، انگلستان، آلمان و ... در سه گروه اصلي ماشين‌آلات – مواد اوليه – محصولات نهايي برپا شده است.

صافدل ارزش صادرات محصولات صنايع غذايي را در سال گذشته بيش از 1.5 ميليارد دلار اعلام كرد و افزود: در پنج ماه نخست امسال نيز 796 ميليون دلار ارز در ازاي صادرات اين گروه كالايي به كشور وارد شده است.

رييس كل سازمان توسعه تجارت ايران عراق، افغانستان، يمن، تاجيكستان و تركمنستان را پنج بازار عمده شيريني و شكلات ايران عنوان كرد وگفت: سه هيات تجاري عراق و كشور تركيه جهت بازديد از نمايشگاه و مذاكرات تجاري به ايران سفر كرده‌اند.

وي با اشاره به حمايت‌هاي وزارت صنعت، معدن و تجارت از توسعه صادرات محصولات صنايع غذايي گفت:‌ پرداخت مشوق‌هاي مستقيم و غير مستقيم صادراتي، انتخاب سالانه صادركنندگان نمونه در بخش محصولات صنايع غذايي و شيريني و شكلات، اعزام هيات‌هاي تخصصي بازاريابي و بررسي بازار، كمك به حضور شركت‌ها در نمايشگاه‌هاي بين المللي تخصصي صنايع غذايي، حضور و تعامل فعال با كدكس بين المللي مواد غذايي (codex alimenarius) ، حمايت ازتشكيل شركت هاي بزرگ، كنسرسيوم‌هاي صادراتي، شركت‌هاي مديريت صادرات EMC، خوشه‌هاي صادراتي و ... كمك به توسعه و تجهيز زيرساخت‌هاي مورد نياز صادرات، كمك به برگزاري سمينارهاي بين المللي علمي – تخصصي با رويكرد توسعه صادرات، كمك به ساخت، توسعه و تجهيز انبارها وسردخانه‌ها، تبليغات در شبكه‌هاي بين المللي تلويزيوني نظير EURO Vews ... و پيگيري دريافت مصوبه از دولت محترم جهت تجميع تبليغات با هماهنگي ساير دستگاه‌ها، ايجاد كميته كنترل كيفيت Q.C با هماهنگي وزارتخانه‌هاي ذيربط با اولويت بازار عراق و كمك به تاسيس پايانه‌هاي صادراتي از جمله پايانه صادراتي عمومي از جمله اين اقدامات است.

صافدل با تاكيد بر ضرورت توجه ويژه به برندسازي در اين صنعت و وجود بيش از 10 برند در سطح جهاني خاطرنشان كرد: در اين بخش 85 هزار شغل وجود دارد كه توان صادرات به كشورهاي اروپايي و فرصت ممتاز بازار منطقه به ويژه بازار عراق، ظرفيت‌هاي توليد در مسير توسعه صادرات فعال مي‌كند.

وي خواستار توجه به نهضت كاهش قيمت تمام شده محصولات صادراتي و ارتقا كيفيت محصولات و بسته بندي صادراتي (توليد صادراتي) به ويژه با بهره گيري از دانش و فن‌آوري‌هاي نوين شد.

کد خبر 20974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =