تازه ترین آمار منتشر شده نشان می دهد که کشورهای آسیایی خریدار بیش از 90 درصد از کالاهای صادراتی ایران هستند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، جدیدترین آمار گمرک ایران نشان می دهد که کشورهای آسیایی در نیمه نخست 1391 اصلی ترین بازارهای صادرکنندگان ایرانی بودند به طوری که سهم آسیا از کل صادرات ایران در این مدت از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب به 95.1 و 92.5 درصد رسید.

نزدیکترین رقیب آسیا در خرید کالاهای صادراتی ایران کشورهای اروپایی محسوب می شوند. سهم اروپا از صادرات ایران در شش ماهه نخست سال جاری از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب به 2.1 و 4.1 درصد رسید. کشورهای آفریقایی، آمریکایی و اقیانوسیه نیز رده های بعدی را به خود اختصاص دادند.

به این ترتیب مجموع سهم قاره های اروپا، آفریقا، آمریکا و اقیانوسیه از کل صادرات ایران به 10 درصد هم نمی رسد.

در آسیا عراق، در اروپا روسیه، در آفریقا مصر، در آمریکا مکزیک و در اقیانوسیه استرالیا بزرگترین بازارهای صادراتی ایران در هر یک از قاره ها طی نیمه نخست امسال بودند. در بین کشورهای آسیایی بعد از عراق، افغانستان، هند، ترکمنستان و اندونزی از دیگر بازارهای بزرگ صادراتی ایران محسوب می شوند.

کد خبر 21258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سجاد صفری ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۸
    0 0
    من میخواهم تجارت یک محصولی رو شروع کنم اما نمیدونم چه چیزی رو شروع کنم و با چه کشوری . لطفا واقعا اگر برایتان مقدوره بنده را راهنمایی کنید که چه جنسی رو به عنوان تجارت انتخاب کنم و کدام کشور مقصد مناسبی برای تجارت میباشد.لطفا تا آنجایی که میتوانید همه جوانب را در نظر بگیرید.هدف اصلی من سوداوریست و هر چقدر تلاش نیاز باشد انجام میدهم.با این کارتون خدمت بزرگی در حق اینجاب میکنید که همیشه دعاگویتان خواهم بود .لطفا جوابتان به ایمیلم نیز ارسال کنید اگر میتونید. تشکر a1_z1@ymail.com