دبیر انجمن صنایع شیرینی و شکلات با انتقاد از بی‌ثباتی در سیاستهای اقتصادی دولت گفت: طی یکی دو ماه گذشته دست‌کم 21 مورد بخشنامه در مورد ارز صادر شده که هر کدام نیز یکدیگر را نقض می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جمشید مغازه‌ای در نشست تشکلهای صنایع غذایی با رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به تعطیلی تعدادی واحد تولید شیرینی و شکلات در دو ماه گذشته گفت‌: واحدهایی داریم که بیش از 10 هزار نفر نیروی کاری دارند اما مشکلات این واحدها هم بسیار زیاد شده است.

وی افزود: در حال حاضر گشایش ال.سی و تامین نقدینگی دو اولویت اصلی تولیدکنندگان است.

رییس هیات مدیره انجمن نان صنعتی تهران هم با اشاره به شکست طرح ملی نان طی شش سال گذشته افزود: به دلیل بی‌برنامگی‌ دولت طرح ملی نان که با زحمت زیادی تدوین شده بود از بین رفت.

مهدی خان‌محمدی افزود: حالا که دیگر پنیر به دلیل گرانی برای خوردن گیرمان نمی‌آید، لااقل نان را از ما نگیرید!

عضو سندیکای صنایع کنسرو ایران هم با اشاره به این‌که نرخ ارز مرجع در کشور عملا با سیاستهای اخیر دولت تغییر کرده است، گفت: در گذشته تسهیلات ارزی با نرخ 1226 تومان به تولیدکنندگان داده شده بود، اما حالا دولت اعلام کرده که بازپرداخت این تسهیلات باید به صورت ارزی و با نرخ 2500 تومان انجام شود که این کار به شدت به زیان صنعت تمام خواهد شد.

مظفر عبدالله تاکید کرد: کشور نیاز شدیدی به را‌ه‌اندازی ستاد فوریتهای صنعتی دارد و ما هم‌اکنون با بحرانی بدتر از بحران جنگ تحمیلی مواجه‌ایم. دست‌کم در جنگ تحمیلی جبهه جنگ مشخص بود اما در جنگ اقتصادی این جبهه همه جا می‌تواند باشد.

کد خبر 21333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =