صبحها بعد از باز کردن درهای سوپرمارکت، همراه با فروش کره، پنیر و شیر، دسرهای نوشیدنی دنت هم راهی سبد خرید مشتریهامیشود. شاید پیش از این انتخابی به عنوان دسر نوشیدنی نبود، اما الان مدتی است که اولین انتخاب خانوادهها برای زنگ تفریح کودکانشان یا میان وعدهی محل کار دسرهای کوچک «دنت» است.برای همین مدیران سوپرمارکت هم شبها بعد از چیدن اقلام صبحگاهی مشتریها، محصولات دنت را به ترتیب رنگ و طعمشان در قفسههای یخچال میچینند. پیش از اینکه «دنت» در سوپرمارکتها چیده شوند، شرکتهای دیگری همچون «میماس» و «کاله» دسرهای طعمداری را تولید و وارد بازار کردند. اما تلاش آنها برای جذب مشتری بیفایده ماند و «دنت» و مزههای متنوعش به تدریج ذائقه و انتخاب دسر دوستان را تغییر داد و بازار رقابت را در دست گرفت. بدون شک تنوع در تولید محصول حرف اول را میزند و «دنت» با شناخت ذائقه مشتریها، خلاقیت را سرلوحه کار خود قرار داد و گوی رقابت را از بقیه ربود.
خاطره تغییر ذائقه مردم و علاقه به دسر از سال 1386 برای هر ایرانی پررنگ شد.در آن سال، شرکت «دنونسحر» برای اولینبار در ایران، محصولاتی را با طعمهای مختلف وارد بازار کرد و آن را با عنوان یک «خوردنی» تازه و خوشمزه عرضه کرد و به تدریج با گسترش فعالیتهای خود به مردم پیشنهاد داد:«بعد از غذا «دنت» بزن».
در همان روزها که پیشنهاد را به خانوادهها رساند، دسرهای قاشقی «دنت» را در طعمهای موزی، توتفرنگی و شکلات از ترکیه وارد ایران کرد تا طعم بازار ایران را محک بزند،تلاش او در همان سال پاسخ داد و واردات سرعت بیشتری گرفت. «دنونسحر» نماینده انحصاری محصولات شرکت «دنون» فرانسه در ایران شد و با استفاده از تکنولوژی این کشور، افزایش کیفیت کالا را مد نظر قرار داد.
این شرکت در ایران همچنان با استواری، سختکوشی و ایدهپردازی، واردات را تبدیل به تولید کرد و کار را تا 1388 رونق داد و نوع جدیدی از دسر را با نام دسرهای نوشیدنی وارد بازار کرد. دسرهایی که در طعمهای توتفرنگی، موز، شکلات و کارامل، با بستهبندیهای «تتراپک» بازار دسر را دگرگون کرد، با استقبال دسردوستان هم روبهرو شد و کمکم این دسرها به سبد غذایی خانواده اضافه شد.
پس از یک دوره رشد سریع محصولات «دنت» در بازار ، و آشنایی کامل ایرانیها با این دسرهای خوشطعم، شرکت «دنونسحر» با تشکیل یک کمپین، مصمم به تولید داخلی محصولات جدید «دنت» در ایران شد و توانست در سال 1390 کارخانهای مطابق با استانداردهای جهانی شرکت «دنون» در سراسر جهان،در شهر قزوین راهاندازی کند و کار حرفهای خود را با نوآوریهای بیشتری در تنوع محصول ادامه دهد. این کمپین به تدریج مردم را با محصولات متنوع و خوشمزه خود آشنا کرد و به مشتریان این پیام را داد که دنت میتواند یک شیرینی کامل، کم حجم و مقوی باشد که در طعم و مزه های متفاوت تولید میشود.
حالا با این تولیدات، بازار نیازی به ورود محصولات خارجی نمیدید و کمکم دسرهای خارجی از سبدهای خرید حذف شد و نمونه های متنوع دیگر روی کار آمد.
امروز دسرهای «دنت» بیش از توتفرنگی،شکلاتی،کارامل و موزی است. تنوع محصول «دنت» امروز قفسهای کامل از یخچال را از آنِ این محصول کرده است، شما امروز میتوانید در کنار طعمهای همیشگی این محصول، دسر با طعم طالبی، کاپوچینو، بیسکوئیت،زعفرانی دنت و وانیلی را هم به مشتریهای همیشگی خود پیشنهاد کنید.
بعد از آنکه «دنت» توانست ذائقه بازار را تغییر دهد و دسر را برای اولینبار بهصورت نوشیدنی به بازار عرضه کند، پاییز امسال دسر جدیدی را با دو طعم خوشمزه وارد کرد. دسرکارامل «دنت» در دو طعم کرم کارامل و شکلات کارامل بازهم مشتریهای پروپاقرص«دنت» را به سوی خود جذب کرد.
سرو ساده این دسر، همان تبلیغاتی است که این روزها با چهره خندان «سامان گلریز» روی پوسترها دیده میشود: «فقط کافیه برگردونیش». این دسر خوشمزه همانطور که در تبلیغش اومده، کافی است فقط در ظرف برگردانده و سپس برای میهمانان سرو شود.
تبلیغات دنت هم با هوشیاری همراه است، این شرکت با استفاده از «سامان گلریز» چهره نامآشنای آشپزی توانسته علاقه آشپزهای مطرح ایران را هم بهخود جلب کند، چون به راحتی میتوانند با دستورات آشپزی «سامان گلریز» و با کمک محصولات «دنت»سفرههای رنگارنگ و متفاوتی را درست کنند. این مربی آشپزی در تبلیغات «دنت»، به دسر دوستان یاد داد که کافی است چهار محصول دسر شکلاتی «دنت» را همراه با یک پاک شیر درون مخلوط کن بریزید و با نوشیدنی تازه و گوارا به میهمانتان خوشآمد بگویید. این نوشیدنی خوشمزه بهترین معرف «دنت» در خانوادهها بود و اینگونه بود که تولیدکنندگان محصولات «دنت» برای راحتی کار مدسران سوپرمارکت، بستههای چهارتایی دسرهای شکلاتی را وارد بازار کردند. حالا دیگر مدیران سوپرمارکت با خیال راحت بستههای چهارتایی دسرهای «دنت» را در یخچال میچیدند، چون مطمئن بودند که مشتریهای همیشگی به دنبال 4دسر شکلاتی هستند.
حالا مدتی است که همان بستهها، هم برای فروشندههای محصولات دنت و هم برای خریداران، چیزی بیشتر از چند تیکه پاکت است،بستههای رنگارنگ این محصول راه ورود ایرانیها به دنیایی هیجانانگیز جایزه «سفر رویایی دنت» است. مدیران سوپرکارکتها و خریداران همیشگی «دنت» میتوانند و با ارسال کد محصول از طریق پیامک، شانس خود را برای رفتن به یک سفر رویایی با هزینه کامل شرکت «دنت» امتحان کنند.
برای همین، مدیران سوپرمارکتها این روزها در سفارش محصولات «دنت» به خوبی میدانند که بازار، ذائقهش به سلیقه «دنت» نزدیک است. ایرانیها امروز به دنبال دسرهای جامد و نوشیدنی شکلاتی، وانیلی،شکلاتکارامل، توتفرنگی، موز، کرمکارامل، بیسکوئیت و طالبی و نوشیدنیهای شکلاتی، کاپوچینو، موزی، شکلاتنارگیل با نشان «دنت» هستند.
منبع: صدای مشتری
نظر شما