معاون بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بسترهای مناسب برای صادرات کالاهای ایرانی مانند مواد غذایی، میوه، مرکبات، محصولات کشاورزی و صنایع دستی به کشور عمان فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، میز کشوری عمان ظهر سه شنبه با حضور رضا توفیقی معاون بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت ایران، طاهری مهر رایزن بازرگانی ایران در عمان، حسن جمشیدی ها رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، علیرضا کشاورز رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، محسن مبارکی مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری، بصیری و کشاورز مقدم نائب رئیسان اتاق بازرگانی، جمعی از تجار و بازرگانان و صادرکنندگان استان در سالن باغستان جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد.
رضا توفیقی در این نشست تخصصی گفت: کشور عمان با مناسبات فرهنگی، سیاسی و دینی که از سالهای گذشته با ایران داشته بازار مناسبی برای عرضه کالاهای ایرانی است.
 
وی افزود: 100 درصد مواد غذایی مورد نیاز کشور عمان توسط واردات تامین می شود و در تولید محصولات کشاورزی نیز بسیار ضعیف است و کالاهای با کیفیتی ندارد لذا تجار قزوینی می توانند صادرات به عمان را جدی بگیرند.
 
معاون بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت ایران تصریح کرد: بهترین شرایط و بستر برای ورود کالاهایی مانند میوه، ماهی، میگو، مواد غذایی حلال و سایر محصولات بسته بندی و غذاهای آماده از ایران به کشور عمان فراهم است و شرکت های ایرانی به راحتی می توانند سهم قابل توجهی از این بازار را به خود اختصاص دهند.
 
توفیقی یادآورشد: توسعه صنعت ساختمان در این کشور زمینه زیادی برای ساخت مسکن دارد که در این بخش و ارائه خدمات فنی و مهندسی قادریم حضور خوبی در این منطقه داشته باشیم و به سود مناسب نیز دست یابیم.
 
وی افزود: ثبت شرکتهای ایرانی در عمان نیز براحتی انجام می شود و با ثبت30 درصد مالکیت طرف عمانی و70 درصد ایرانی در مدت 48 ساعت می توان دفتر نمایندگی و دفتر تجاری در این کشور راه اندازی کرد.
 
این مسئول بیان کرد: با دایر شدن خط مستقیم کشتیرانی و پرواز مستقیم هوایی بین تهران و مسقط زمینه تجارت بازرگانی فراهم شده است و با افزایش پروازهای مستقیم تسهیلات مناسبی در اختیار تجار و بازرگانان قرار خواهد گرفت.
 
میز عمان فرصت افزایش مناسبات تجاری
 
توفیقی بیان کرد: هدف از تشکیل میز عمان در استان قزوین بررسی آخرین فرصت های تجاری و اقتصادی، ارزیابی مشکلات، چالش ها، نارسایی ها در حوزه اقتصادی است.
 
وی گفت: از دولت نهم هدایت صادرات از استانها در دستور کار قرار گرفته است و برای هر استان چند کشور خارجی پیش بینی شده تا رابطه کشورها با استانها شکل منسجمی به خود بگیرد و مناطق مختلف به عنوان کانون های محوری توسعه محسوب شوند.
 
توفیقی تصریح کرد: در این میز تخصصی تلاش می کنیم تا اطلاعات تخصصی در زمینه بازاریابی و فرآیندهای آن در کشور عمان به تجار و بازرگانان استان قزوین بخوبی ارائه شود تا علاقمندان با آگاهی بیشتری وارد حوزه صادرات و واردات در این بخش شوند.
 
مزیت های فراوان عمان برای صادرات
 
این مسئول اظهارداشت: فاصله های نزدیک، بازارهای قابل دسترس، کم بودن هزینه حمل و نقل در شرایط تحریم از مزایای بسیار خوبی است که می تواند زمینه افزایش صادرات به این کشور را در اولویت قرار دهد.
 
وی افزود: اشتراک و پیوندهای فرهنگی و دینی، علاقه و نیاز مصرف کنندگان بازار عمان به محصولات ایرانی بویژه در حوزه تجارت مواد غذایی حلال، وجود پتانسیل های مختلف همکاری در حوزه صنعت، معدن و تجارت کالا و خدمات از ویژگی هایی است که شرایط تجارت با این کشور را برای ایرانیها آسان می کند.
 
توفیقی، نزدیکی فرهنگ و زندگی مردم عمان به ایرانیها را از دیگر خصوصیات این کشور ذکر کرد و اظهارداشت: بخش قابل توجهی از تجار و فعالان اقتصادی کشور عمان از اتباع قدیمی ایران هستند و در آمایش سرزمین یکی از محورهای توسعه ایران تجارت خارجی پیش بینی شده که عمان در اولویت کشورهای هدف صادراتی ایران قرار دارد.
 
این مسئول بیان کرد: امنیت بالای سرمایه گذاری، ثبات سیاسی و اقتصادی و تمایل شدید مسئولان عمان برای حفظ و گسترش روابط بهترین دلیلی برای توسعه مناسبات تجاری با این کشور عربی است و از آنجا که بزودی شاهد رشد فزاینده تجاری در کشور عمان خواهیم بود به تجار قزوینی توصیه می کنیم بسرعت زمینه حضور گسترده خود را در این کشور فراهم کنند.
 
وی افزود: درآمد سرانه در عمان 26 هزار و900 دلار(در ایران چهارهزار دلار) است و با این سطح درآمدی اگر کالاهایی با استاندارد بالا و کیفیت مطلوب تولید و به این کشور صادر کنیم بازار بسیار خوبی خواهد داشت که محصولات ارگانیک، برند حلال و مواد بهداشتی و سالم مورد استقبال خوب مردم قرار خواهد گرفت.
 
مرکبات، مواد غذایی، میوه صنایع دستی نیاز عمان
 
معاون بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت ایران همچنین گفت: در حال حاضر ایران می تواند مواد غذایی، محصولات ارگانیک، میوه، مرکبات، صنایع دستی را بخوبی به عمان صادر کرده و به سود مناسبی دست یابد.
 
وی افزود: عمان جغرافیای فوق العاده ای دارد و با فاصله کم از آفریقا می تواند پایگاه صادرات کالاهای ایرانی به آفریقا باشد.

کد خبر 22569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =