نبود سياست هاي صحيح اقتصادي، بي تدبيري، تحميل سختي هاي ناشي از تشديد تحريم ها؛ عدم هماهنگي ميان دستگاه هاي مجري قانون و مداخله برخي از بانک هاي و موسسات مالي و اعتباري در احتکار کالاي اساسي و برخي از سوء استفاده ها و سودجويي ها موجب شد تا در هفته اخير قيمت روغن با درخواست معاونت توسعه بازرگاني داخلي سر به آسمان هفتم بگذارد.
پس از تجربه نوسانات شديد قيمتي از بازار ارز، سکه و طلا گرفته تا مرغ، برنج، گوشت، مواد شوينده و پسته اين بار نوبت به قيمت روغن افتاد تا نرخ اين کالا پس از درخواست معاون توسعه بازرگاني داخلي افزايش 40 درصدي را تجربه کند.
معاون توسعه بازرگاني داخلي وزارت صنعت و تجارت طي يک نامه رسمي از بانک مرکزي درخواست کرد تا اين بار تخصيص ارز مرجع براي واردات کالاي اساسي را قطع کند.
تقاضاي نامعقول معاون وزير صنعت و تجارت موجب شد تا موج جديدي از افزايش قيمت و کمبود روغن در بازار شکل بگيرد تا جايي که مردم صف هاي طولاني اي را براي خريد روغن در مقابل فروشگاه هاي زنجيره اي شکل دادند تا شايد با خريد اين کالا و نگهداري آن حداقل براي چند ماه در هزينه خانوار صرفه جويي کنند زيرا در ايران اين مرسوم است که حقوق کارمندان و کارگران سالانه افزايش ناچيزي داشته باشد اما همين مردم که بيشتر آنان جزو طبقه ضعيف و متوسط هستند بايد افزايش قيمت هاي لحظه اي و مطابق با نرخ هاي جهاني و همچنين گراني هاي ناشي از جبران ضرر و زيان توليدکنندگان و فعالان اقتصادي را نيز تحمل کنند البته مي توان به جبران گراني هاي ناشي از سوء تدبيرها را نيز به اين جمع اضافه کرد.
آشفته بازاري که معاون توسعه بازرگاني داخلي وزارت صنعت و تجارت ايجاد کرده بود با اظهارات مهدي غضنفري وزير صنعت و تجارت و مسعود موحدي قائم مقام وزير تکميل شد.
بازار وضعيت چندان مناسبي نداشت که محمد رضا رحيمي معاون اول رييس جمهور وارد بازي شد و در حاشيه جلسه هيات دولت که در اصفهان تشکيل شده بود با تکذيب اخبار منتشر شده از سوي وزارت صنعت و تجارت اعلام کرد: دولت تا پايان فعاليت خود موظف به تامين ارز مرجع براي واردات کالاي اساسي است و اين رويه به هيچ عنوان تغيير نخواهد کرد.
اظهارات و درخواست نابجاي معاون وزير صنعت و تجارت براي حذف ارز مرجع از واردات روغن نباتي موجب گراني نرخ روغن نباتي شد اما تکذيب معاون اول رييس جمهور نتوانست قيمت ها را به حالت اوليه بازگرداند هر چند شايد اين يک بازي بود براي افزايش قيمت روغن.
قيمت روغن گران شد و اين بار هم مردم بايد از جيب خود هزينه سياستهاي غلط اقتصادي را بپردازند اما در اين ميان فقط و فقط و فقط يک نکته حايز اهميت است و آن نکته اين است که اين بار نيز کاسه و کوزه بي تدبير هاي متوليان امر بر سر اصحاب رسانه شکسته شد.
جاي بسي تاسف دارد که خبرگزاري دولت که با پول بيت المال چراغ هايش روشن است در مطلبي آورده است که اصحاب رسانه عامل گراني روغن در بازار شده اند.
برادر و يا خواهر نويسنده، همکار گرامي منتهي با اين تفاوت که شما کارمند دولت محسوب مي شويد و ما خبرنگار واقعي.با چه نرخي مي توانيد اصحاب رسانه ها را که صرفا انتشاردهنده واقعيات هستند را به گناهي نکرده محکوم کنيد.شما حقوق کارمندي از دولت با تمام مزاياي آن را دريافت مي کنيد تا ضعف ها را بپوشانيد يا اينکه مي خواهيد به واقع به عنوان يک خبرنگار چشم بينا و گوش شنواي جامعه باشيد.شما کارمند دولت هستيد و شايد براي اداي دين به دولتمردان ناچار به سکوت شويد اما انصاف نيست که اگر نمي توانيد حقايق را بگوييد دست به فرافکني بزنيد.
به طورقطع شرايط فعلي کشور بر هيچ کسي پوشيده نيست و همه به درستي مي دانيم که مردم ما در سخت ترين شرايط ممکن زندگي خود را مديريت مي کنند تا بر سر پيماني که با آرمان هاي نظام جمهوري اسلامي بسته اند باقي بمانند.اما يادمان باشد که ما به عنوان اصحاب رسانه صرفا بايد حقايق را منتشر کنيم همانگونه که هست زيرا با فرافکني نمي توان عملکرد هاي ناصحيح را از ذهن تاريخ و مردم پاک کرد
بياييد اگر نمي توانيم يا نمي خواهيم از مديران ارشد کشور بنابر هر دليلي انتقاد کنيم حداقل آنقدر منصف باشيم که همه کم کاري ها را بر گردن اصحاب رسانه نيندازيم.
اگر شما به عنوان کارمند رسانه دولت نمي توانيد از غضنفري وزير صنعت و تجارت، حسن رامرد معاون توسعه بازرگاني داخلي و ... بخواهيد که به دليل کم کاري هاي، ناکارآمدي ها و .... که منجر به بروز بحران در بازار شده دست از سر کرسي رياست بکشند و يا حداقل از مردم عذر خواهي بکنند لطفا کمي آزاده باشيد و از خبرنگاران به عنوان عامل گراني و بروز نوسانات قيمتي در بازار ياد نکنيد.
جناب آقاي محمد رضا رحيمي شما براي دلجويي از قايم مقام وزير صنعت و تجارت در مورد خبر اشتباهي که بيان کرده بود عذر خواهي و دلجويي کرديد، الان چه کسي مي خواهد ميدان داري کرده و از اصحاب بي دفاع رسانه ها که صادقانه با تمامي دولت ها براي حفظ نظام جمهوري اسلامي ايران همکاري کرده اند و همچنين از مردم عزير کشورم دلجويي کند؟

منبع: حبرگزاری موج

کد خبر 23380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =