۰ نفر
۷ تیر ۱۳۹۲ - ۰۰:۳۲

«آدمها همه چيز را همين طور حاضر و آماده از مغازه ها ميخرند... اما چون مغازه اي نيست که دوست معامله کند... آدمها مانده اند بي دوست... تو اگر دوست ميخواهي مرا اهلي کن.» اين ديالوگ هاي معروف كتاب «شازده كوچولو»، شعار مسئولين رستوران مانژيامو است. آنها معتقدند مهم ترين چيزي كه آدم ها را در يك رستوران جمع مي كند، دوستي است و به خاطر همين، هم شعار رستوران شان را حول دوستي انتخاب كرده اند و هم فضاي رستوران را مثل يك خانه گرم و صميمي دكور چيده اند. دكوراسيوني كه دوستان مانژيامو را ياد خانه هاي اصيل دهه 50 و 40 يوسف آباد مي اندازد و حس مهماني رفتن و فضاي خودماني يك خانه را برايشان زنده مي‌كند. مسئولين رستوران مانژيامو مي گويند نام مستعار رستورانشان «خانه سفيد» است و اين اسم يادآور سريال «خانه‌سبز» است كه حرف اول و آخر دوستي و محبت بود. آنها دوست دارند مهمانان رستوران، دوستي هايشان را بياورند اينجا و در اينجا دوستي معامله كنند.
مانژيامو از اسفند 90 افتتاح شده و يك رستوران بين المللي است. اينجا را اعضاي جوان يك خانواده مديريت مي كنند كه همگي شغل ديگري دارند ولي به عشق رستوران داري بيشتر روزشان را در اينجا مي گذرانند. برادران جعفري و به همراه آقاي منصور مسئولين اصلي رستوران هستند. جالب اين است كه يكي از اينها يعني معين جعفري خودش سرآشپز رستوران هم هست و بعد از سالها كار در رستوران هاي معروف،حالا مديريت آشپزخانه خودش را به عهده گرفته است.

وقتي وارد مانژيامو مي شويد چه مي بينيد؟
رستوران مانژيامو فضاي نسبتا بزرگي دارد و در دو قسمت داخلي و بيروني (حياط) به مهمانان سرويس مي دهد. در فضاي داخلي 59 صندلي و در بيرون  21 صندلي تعبيه شده و در كل اينجا 80 الي 90 نفر ظرفيت دارد. ميزها در فضاي داخلي مانژيامو با يك فاصله مناسب از هم قرار گرفته اند و حريم خصوصي افراد تا حد خوبي حفظ مي شود. در حياط هم ميزها با چتر بالاي سرشان و فضايي آرام و دلنشين پذيراي مهمانان هستند. تم رنگي رستوران مانژيامو بيشتر كرم، قهوه اي است. صندلي هاي اينجا به سبك لهستاني ساخته شده، روي ديوارها تابلوهايي از اماكن تاريخي ايتاليا آويزان است و يك سبك خاصي از گچ بري توسط يك هنرمند يزدي به طور انحصاري در بالاي ديوارها و نزديك به سقف انجام شده كه كلي به زيبايي فضا افزوده است.

 


مانژيامو يعني چه؟
اين كلمه در واقع يك تيرو چهار نشان است. مانژيامو يا مانجامو در اصل يك كلمه ايتاليايي و يك جور دعوت دوستانه برای خوردن غذاست. اما مسئولين رستوران اين «ژ» را در كلمه «مانجامو» وارد كرده اند كه اسم رستوران شان هم حال و هواي فرانسوی و هم فارسی بگيرد و منوي بين المللي رستوران را يادآور شود. پس شما با ديدن كلمه مانژياموهم بايد شعار رستوران كه حول دوستي مي‌چرخد را به ياد بياوريد و هم طعم هايي را كه در اينجا خواهيد چشيد. مي بينيد؟ يك اسم است و چهار معني.

 
در منوي رستوران چه خبر است؟
به جز غذاي ايتاليايي و فرانسوي، در منوي اينجا غذاي تايلندي، انگليسي، آمريكايي و ... هم به چشم مي خورد. سالاد دیمنزو تایلندی است كه البته گوشت آن به سبك مثل ایتالیایی ها برش زده مي شود. فیش اند چیپس يك جور فست فود انگلیسی است، ساندویچ، پيتزاها و پاستاها ایتالیایی هستند (نان ساندويچ ها در خود رستوران طبخ مي شود)، کوپ سالاد آمریکایی است و ... پس در مانژيامو يك سفره ايراني پهن است با يك عالم غذاي فرنگي؛ اما خوشمزه ترين و پرطرفدار ترين غذاهاي اين رستوران كدامند؟ مسئولين رستوران مي گويند از بين پيش غذاها،‌ سالاد پنیر کبابی ، نان سیر و بشقاب پیاز سوخاري با سس پنیر چدار از بقيه پرطرفدارتر هستند. ضمن اينكه بشقاب پياز با سس مخصوصش پيش از مانژيامو در جاي ديگري نبوده و بعدا به منوي بعضي رستوران ها اضافه شده است. از بين كاسرول ها هم کاسرول مرغ و از بين پاستاها (براي كساني كه به غذاهاي گياهي علاقه مندند) پاستا رتتويل پيشنهاد مي شود. از بين پيتزاها، پيتزا فيله استيك از همه پرطرفدارتر است و كساني كه اهل غذاهاي تندند هم از بين پيتزاها، خوبست كه استوزیکا را كه هم تند و هم طعم دار است، تست كنند.
 

نكات مهمي كه بايد درباره رستوران بدانيد:
1. مانژيامو يك منوي كافي شاپي هم دارد كه فعلا بيشتر به عنوان دسر استفاده مي شوند اما قرار است به زودي كافي شاپ مانژيامو هم به صورت مستقل كار كند. اين كافي شاپ كه از چند هفته ديگر راه مي افتد، از ساعت 9 صبح تا 9 شب كار مي كند. (رستوران از ساعت 12:30 تا 16 و 19 تا 24سرويس مي دهد)
2. در غذاهاي رستوران مانژيامو از کالباس و سوسیس خیلی کم استفاده مي شود.
3. گياهخواران در منوي رستوران سهم زيادي دارند و توجه ويژه اي به آنها شده است.
4. مانژيامو با یک آزمایشگاه خصوصی قرار داد دارد و از آزمايشگاه هر ماه می ايند و مسائل بهداشتی رستوران را چك مي كنند و نكاتي را به كاركنان اينجا آموزش مي دهند.
5. سبزيجات مانژيامو روزانه و گوشت و مرغ هر دو روز یک بار تهيه مي شود و اضافات گوشت و مرغ به صورت وكيوم شده در فريزر نگهداري مي شوند.
6. اداره بهداشت اماکن عمومی، مانژيامو را در رده تميزترين رستوران هاي تهران قرار داده و احتمال دارد اين رستوران كه در بين 4 رستوران برگزيده اداره بهداشت قرار دارد، رتبه اول را بگيرد.
7. بعضي از مهمانان رستوران معتقدند قيمت هاي مانژيامو بالاست. مديران رستوران مي گويند اين قيمت ها به خاطر موادي است كه براي مزه دار كردن به گوشت و مرغ ها زده مي شود. مزه دار کردن  هزینه را می برد بالا. مثلا نوع سرکه ای که آنها استفاده می کنند ایتالیایی است و قيمت زيادي دارد.
8. قرار است به زودي یک منو با غذاهای اصیل کشورهای اروپایی به منوي رستوران اضافه شود. در اين منو حداكثر 20 نوع غذا وجود دارد كه اصيل تر و گران تر از غذاهاي منوي فعلي هستند. اين منو به نيت جذب بيشتر مهمانان خارجي تهيه شده است.
9. مانژيامو دليوري دارد اما رايگان نيست. ضمن اينكه اينجا فعلا همه غذاها را دليوري مي فرستد اما به زودي قرار است بعضي غذاها كه امكان از بين رفتنشان در مسير هست، از منوي دليوري حذف شوند.
10. جاي پارك رستوران شبها خوبست
11. رستوران برايتان يك غافلگيريهايي دارد. مثلا يك آقاي نوازنده هست كه اكثر شب ها مي آيد و در فضاي رستوران با صداي بم زيبايش برنامه اجرا مي كند.
12. مانژيامو در شب‌هاي تعطيل رزرو ندارد.
13. مهم ترين درخواست مديران رستوران از مهمانان اينست كه ايراد هاي كار را به آنها اطلاع دهند.



تلفن: 88608820

آدرس: انتهای یوسف آباد، خیابان 64، پلاک 15







منبع: فیدیلیو

کد خبر 24010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =