با همکاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی و سازمان استاندارد و تحقیقات فنی، محصولات کشاورزی صاحب استاندارد ایران‌گپ می‌شوند.

مدیر دفتر شبکه فنی و مهندسی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: برای اجرای طرح جامع مهندسی فرایند تولیدات کشاورزی سه پروژه استقرار شبکه شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی، تدوین ضوابط و استانداردهای فرایند تولید و ایجاد وبگاه کشاورزی اجرایی شد.

اسداله ابراهیمی افزود: در راستای تولید محصول سالم و حفظ امنیت غذایی، استاندارد تشویق ایران‌گپ بر اساس پروژه جهانی گلوبال‌گپ در کشور اجرایی شد.

وی خاطرنشان کرد: واحدهای مراجعه به سازمان نظام مهندسی کشاورزی تحت پوشش شبکه‌های فنی و مهندسی قرار گرفته و محصولات آنها طی دوره رشد مورد پایش قرار می‌گیرد و پس از آنکه شرکت‌های بازرسی تحت نظر سازمان استاندارد تأییدیه واحدها را به امضا رسانند واحدها صاحب استاندارد ایران‌گپ خواهند شد.

ابراهیمی ادامه داد: محصولات تولیدی این واحدها از نظر میزان سموم، کودهای شیمیایی و سایر باقیمانده‌ها در حداقل ممکن بود و ضمن سلامت مصرف‌کنندگان محیط زیست را نیز مصون نگه می‌دارد.

وی تصریح کرد: این طرح در راستای توسعه کشاورزی، تولید سالم با تأکید بر منابع پایه اجرایی می‌شود.

گفتنی است، طی تفاهمنامه امضاءشده سازمان نظام مهندسی کشاورزی با سازمان استاندارد و تحقیقات فنی 50 استاندارد ایران‌گپ تدوین شده که 20 استاندارد در کمیته ملی به تصویب رسیده و مابقی نیز در دستور کار است.

لازم به ذکر است، 189 استاندارد جدید در بخش کشاورزی و زیربخش‌های دام، طیور، آبزیان و... پیشنهاد شده است.

کد خبر 25516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =