کانون‌های هماهنگی دانش و صنعت سراسر کشور، ازجمله برنج، پس از تصمیم معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری، فعالیت خود را از سر می‌گیرد.

 

دبیر کانون هماهنگی دانش و صنعت برنج امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: دو هفته پیش معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری گزارشی از فعالیت کانون‌های هماهنگی دانش و صنعت سراسر کشور درخواست کرد تا به موجب آن، پس از بررسی، ساختار آنها تغییر یابد.

غلامرضا خانکشی‌پور افزود: کانون هماهنگی دانش و صنعت برنج که دو سال است فعالیت پیگیر در این حوزه را در دستور کار دارد، در حال حاضر دارای موقعیت حقوقی بوده، اما از آنجا که هیچ اعتبار و حساب بانکی مستقلی ندارد، در حال حاضر حضور کمرنگی در عرصه‌ها دارد.

وی خاطرنشان کرد: تهیه نقشه راه محصول استراتژیک برنج ماحصل تلاش محققان، پژوهشگران و مسئولان اجرایی عضو کانون هماهنگی دانش و صنعت برنج است.

خانکشی‌پور ادامه داد: ساختار اولیه تشکیل تمامی کانون‌های بخش کشاورزی بر اساس اصول خاصی نبود و انسجام لازم را نداشت، اما امید می‌رود که در ساختار جدید شاهد شکل‌گیری بهتر این کانون‌ها باشیم.

وی تصریح کرد: کانون‌های هماهنگی همچون سایر بخش‌ها برای فعالیت نیازمند ردیف اعتبار خاص هستند تا بتوانند برنامه‌های خود را عملی کنند.

اختصاص ردیف بودجه، تغییرات شگرفی در فعالیت کانون هماهنگی دارد

دبیر کانون هماهنگی دانش و صنعت برنج پیش‌بینی کرد: ساختار کلی کانون هماهنگی دانش و صنعت برنج و سایر کانون‌های کشور تغییرات اساسی داشته باشد و علاوه بر آن اخذ ردیف اعتبار نیز می‌تواند باعث تغییرات شگرفی در آن باشد.

خانکشی‌پور یادآور شد: برنج از محصولات استراتژیک کشور محسوب می‌شود که لازم است برنامه‌های محوری که توسط این کانون و با هماهنگی و همکاری محققان، بخش اجرا و صاحب‌نظران تدوین می‌شود، لازمه اجرا پیدا کند.

وی تأکید کرد: در سال جاری به‌دلیل نوسانات نرخ ارز، راه برای ورود برنج‌های خارجی بسته شد و انگیزه کشاورزان داخلی برای فروش محصولات خود افزایش یافت، اما با پدیده‌ای به اسم آلودگی روبه‌رو بودیم که ضربه‌ای به این محصول وارد کرد.

خانکشی‌پور اظهار داشت: نباید اجازه دهیم که محصول استراتژیک کشورمان در هر لحظه‌ای تحت تنش قرار گیرد.

 

کد خبر 26597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =