بر اساس گزارش وزیر جهاد کشاورزی به هیات دولت، پرداخت خسارت به باغداران شمال کشور صورت می‌گیرد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی امروز در گفتگو با خبرنگا پارلمانی خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: وزیر جهاد کشاورزی هفته گذشته در استان‌های شمالی کشور حضور یافت و از باغ‌های مرکبات و خسارات واردشده به باغداران بازدید کرد.

حسین نیازآذری افزود: هرچند رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران میزان خسارت واردشده به این استان بر اثر سرمازدگی را 430 میلیارد تومان اعلام کرد، اما تصریح شده که این رقم افزایش خواهد یافت، چرا که هنوز همه باغ‌ها مورد بررسی قرار نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: ستاد حوادث غیرمترقبه نمی‌تواند درباره خسارت واردشده تصمیم‌گیری کند، چرا که حجم خسارات به قدری بالا است که باید کابینه برای آن تصمیم‌گیری کند.

نیازآذری ادامه داد: هیأت دولت بر اساس گزارش وزیر جهاد کشاورزی درباره میزان پرداخت و منابع آن تصمیم‌گیری خواهد کرد.

وزارت جهاد کشاورزی 15 هزار تن مرکبات خریداری می‌کند

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر اساس روال گذشته و به دستور اولیه وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌منظور ذخیره‌سازی شب عید 50 هزار تن مرکبات مازندران خریداری می‌شود و وزارت جهاد کشاورزی نیز با کلید خوردن اجرای قانون انتزاع وارد میدان شده است.

وی یادآور شد: این وزارتخانه نیز اعلام کرده 15 هزار تن مرکبات استان مازندران را به‌منظور کنترل استراتژیک و تنظیم بازار شب عید خریداری خواهد کرد.

کد خبر 27613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =