با توجه به آنکه حدود 70 درصد محصول نخود هنوز به فروش نرفته است و این محصول در پایداری کشت محصولات کشاورزی مؤثر است، از همکاران بورسی تقاضا داریم که در ورود نخود بر روی تابلوی بورس تعجیل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، در جلسه‌ای که در راستای ورود هرچه بیشتر محصولات کشاورزی بر روی تابلوی بورس با حضور مسئولان وزارت جهادکشاورزی و بورس کالا برگزار شد، معاون بهبود تولیدات گیاهی وزارت جهادکشاورزی گفت: در حال حاضر مهم‌ترین مشکل محصولات کشاورزی ماندن محصول نخود بر روی دست کشاورزان است.

عباس کشاورز افزود: بیش از 60 تا 70 درصد محصول نخود به‌دلیل ورود نخود وارداتی و ارزان‌تر بودن آن نسبت به انواع داخلی، بر روی دست کشاورزان باقی مانده است.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که کشت نخود در پایداری کشاورزی مهم است، بنابراین نگرانی بازار باعث شده که بهره‌برداران بخش کشاورزی برای کشت بهاره انگیزه‌ای نداشته باشند.

کشاورز ادامه داد: از بورس کالا خواستاریم تا فضای کسب و کار را به‌گونه‌ای مهیا کند که در نخستین اقدام، زمینه ورود محصولات کشاورزی به‌ویژه نخود فراهم شود.

وی تصریح کرد: در این راستا، اطلاع‌رسانی و انجام کارگاه‌های آموزشی کمک می‌کند تا محصولات کشاورزی راحت‌تر بتواند بر روی این تابلو حضور پیدا کند.

زیرساخت‌های ورود کلزای داخلی به بورس فراهم شود

معاون بهبود تولیدات گیاهی وزارت جهادکشاورزی یادآور شد: برداشت کلزا نیز در حال آغاز است و از آنجا که این محصول به‌صورت تضمینی خریداری شود، در راستای رونق فضای خرید لازم است اطلاع‌رسانی جامعی انجام شود.

کشاورز تأکید کرد: وزارت جهادکشاورزی در این راستا کمک می‌کند که محصولات گذشته بیش از پیش بر روی تابلو عرضه شود.

وی اظهار داشت: در دولت جدید، موضع وزیر جهادکشاورزی بر ورود محصولات به بورس برای شفاف‌سازی است که معاونت تولیدات گیاهی نیز در این راستا کمک خواهد کرد.

کد خبر 28127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =