مواد غذایی> با سفر وزیر جهاد کشاورزی ایران به روسیه، شرایط سرمایه‌گذاری چینی‌ها در صنعت پرورش ماهی در قفس کشور فراهم شد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های ماهیان گرم‌آبی کشور درباره تعامل و همکاری‌های جدید ایران و چین در بخش پرورش ماهی در قفس که در سفر اخیر وزیر جهاد کشاورزی به چین انجام شد، گفت: چین یکی از کشورهایی است که در زمینه پرورش ماهی در قفس تولید مناسبی دارد اما تا به امروز به غیر از واردات تجهیزات ارتباط مناسبی وجود نداشته است.

حسن آقازاده افزود: کپورماهیان چینی که تولید آن در ایران رواج دارد نیز تولید آن از این کشور و هندوستان منشاء گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: ایران، ظرفیت‌های زیادی در بخش پرورش شیلات دارد که در این سفر شرایط مناسبی برای سرمایه‌گذاری چینی‌ها در این بخش و استفاده از دانش فنی آنها فراهم شود.

آقازاده درباره مزیت‌های پرورش ماهی در قفس ادامه داد: پروش ماهی در قفس هزینه‌های تولید و پرورش را کاهش‌ و آبزیان را در شرایط بهتری پرورش می‌دهد، به‌طوری که در این روش هزینه‌هایی مانند تعویض آب، جمع‌آوری فضولات، اضافه کردن املاح به آب و هزینه‌های نگهداری و نگهبانی کاهش می‌یابد.

وی در باره شرایط فعلی کشور برای پرورش ماهی در قفس، تصریح کرد: در کشور ما هم‌اکنون پروش ماهی به این صورت پرورش قزل‌آلا در پشت سدها و به‌تازگی پرورش گونه‌های محلی در کناره‌های خلیج فارس، قشم و دریای عمان در حال انجام است.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های ماهیان گرم‌آبی کشور یادآور شد: پرورش ماهی در قفس هزینه‌های تولید را 30 تا 35 درصد برای تولیدکننده کاهش می‌دهد.

آقازاده تأکید کرد: در کشور ما دوهزار و 500 تا دوهزار و 700 کیلومتر نوار ساحلی داریم که این امر شرایط مناسبی را برای پرورش ماهی در قفس برای ما فراهم می‌کند.

وی اظهار داشت: به غیر از روش‌های رایج پرورش پرورش ماهی در قفس، پرورش ماهی در قفس و زیر آب نیز در روسیه در حال انجام است که شرایط مطلوب‌تری از لحاظ نبود موج، دمای مناسب آب و جلوگیری از سرقت‌های احتمالی دارد.

منبع:ایانا
کد خبر 2c84c47a63704b6ba1fea8aa56c4fa22

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =