روغن‌های نسل سوم؛ هدفمند و عملگرا!

مجموعه غنچه نیز در تلاش است تا با تقویت فرهنگ نوآوری سازمان و تمرکز بر محصولات سلامت‌محور، علاوه بر ورود به بازارهای جدید، سهم خود را در شکوفایی صنعت روغن و آبادانی کشور ایفا کند. از این رو، طراحی و تولید نسل سوم روغن‌ها، با ویژگی‌های اختصاصی و سلامتی‌بخش در این مجموعه پایه‌گذاری و آغاز شده است.

رضا تفضلی، مدیر کنترل کیفیت روغن‌های غنچه و غنچه‌پلاس


تغییرات و نوآوری، اغلب با ایده و نظریه‌ای آغاز و در ادامه به اکتشاف، طراحی و توسعه ختم می‌شود.    
در مقیاس کوچک، سازمان‌ها و شرکت‌ها با ایجاد فرهنگ نوآوری، بقای خود را تضمین می‌کنند و در مقیاس بزرگتر، در بهبود زندگی شهروندان سهم بسزایی خواهند داشت.
مجموعه غنچه نیز در تلاش است تا با تقویت فرهنگ نوآوری سازمان و تمرکز بر محصولات سلامت‌محور، علاوه بر ورود به بازارهای جدید، سهم خود را در شکوفایی صنعت روغن و آبادانی کشور ایفا کند.
از این رو، طراحی و تولید نسل سوم روغن‌ها، با ویژگی‌های اختصاصی و سلامتی‌بخش در این مجموعه پایه‌گذاری و آغاز شده است. 

نسل سوم و غنچه پلاس
قصه روغن نباتی در ایران از دهه ۳۰ به بعد آغاز شد. زمانی که جمعیت کشور با افزایش قابل توجهی مواجه و روغن حیوانی دیگر به تنهایی جوابگوی نیاز مردم نبود. به تبعیت از کشورهای توسعه‌یافته آن زمان لازم بود تا روغن نباتی وارد فرهنگ پخت و پز مردم ایران شود.
به همین دلیل، برای اینکه این فرآورده جدید مورد پذیرش مردم قرار گیرد، باید بافتی جامد و رنگ و ظاهری مانند روغن‌های حیوانی به خود می‌گرفت و بدین ترتیب نسل اول روغن‌های گیاهی شکل گرفت؛ یعنی روغن‌های جامد هیدروژنه با رنگ متمایل به زرد که نزدیک به چند دهه مورد استفاده مردم قرار گرفت.
اما تحقیقات تدریجی کشورهای پیشرفته روی روغن‌های نباتی هیدروژنه بالاخره منتشر شد و مراجع معتبر علمی دنیا اعلام کردند که روغن‌های گیاهی در اثر هیدروژناسیون واجد اسیدهای چرب نوپدیدی تحت عنوان اسیدهای چرب ترانس می‌شوند که در طبیعت وجود نداشته و اساساً به همین دلیل بدن، آن را به عنوان غذا تلقی نکرده و حتی موجب فعال شدن واکنش‌های دفاعی بدن نیز می‌شود.
مضرات این روغن برای سلامتی به اثبات رسیده و باید هر چه سریع‌تر از روغن‌های نباتی حذف شود.
به این ترتیب نسل دوم روغن‌ها یعنی روغن‌های نیمه‌جامدِ بدون ترانس، سرخ‌کردنی‌ها و انواع روغن‌های مایع در بسته‌بندی‌های مختلف ظهور کرد و در حال حاضر نیز عمده روغن‌های مصرفی مردم جامعه، روغن‌های نسل دوم است. روغن‌های نیمه‌جامد بدون ترانس در کشور ما در سال ۱۳۸۶، اولین بار با برندهای غنچه و نازگل به بازار عرضه شد.
اما از آنجایی که علم و دانش هیچگاه ساکن نمی‌ماند و همواره پویاست، ایدۀ تولید روغن‌های نسل سوم در مجموعه غنچه شکل گرفت.

نسل سوم، نسل روغن های هدفمند و عملگراست؛ یعنی روغن‌هایی که نه تنها نیازهای پایه را رفع می‌کند و بی ضرر است بلکه دارای یک یا چند ویژگی سلامتی بخش نیز در بدن خواهد بود.
روغن‌های نسل سوم در مجموعه غنچه، با برند غنچه پلاس به بازار معرفی می‌شود.

روغن آفتابگردان حاوی توکوفرول
اغلب روغن‌های گیاهی را بدون عملیات تصفیه نمی‌توان مصرف کرد زیرا ناخالصی‌ها موجب طعم و بوی نامطلوب، تیرگی و کاهش پایداری در فرایندهای حرارتی می‌شود.
فرایند تصفیه، علی‌رغم تمام مزایا و فوایدی که به همراه دارد، ناگزیر موجب حذف برخی ترکیبات مغذی و مفیدی می‎‌شود که طبیعت در دانه‌های روغنی جای داده است. یک دسته از این ترکیبات توکوفرول‌ها هستند.
آلفا، بتا، گاما و دلتا توکوفرول هم به عنوان ویتامین و هم به عنوان آنتی اکسیدان، بسیاری از فعالیت‌های حیاتی و یا ایمنی بدن را امکان‌پذیر می‌کنند.
محافظت سلول‌ها در برابر رادیکال‌های آزاد، خواص ضدسرطانی، کاهش خطر آلزایمر و پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی تنها بخشی از فواید این ریزمغذی‌ها بوده و به همین دلیل به آن "اکسیر جوانی" لقب داده‌اند.
از همین رو در مجموعه غنچه، پس از بررسی و تحقیقات متعدد در خصوص میزان توکوفرول روغن‌های خانوار موجود در بازار، جایگزینی آن را پس از عملیات تصفیه ضروری دانسته و روغن آفتابگردان که به دلیل طعم و بوی مطلوب، پرطرفدارترین روغن مصارف خانوار دنیا و همچنین کشورمان محسوب می‌شود به عنوان اولین محصول مورد نظر، انتخاب شده و پس از یک سال فعالیت تحقیقاتی و موفقیت در تمامی تست‌های ماندگاری و عملکردی، بدون استفاده از آنتی اکسیدان سنتزی و صرفا تقویت‌شده با توکوفرول تقدیم مردم کشور شده است.
روغن آفتابگردان توکوفرول با برند غنچه پلاس که به دلیل خواص سلامتی‌بخش همانند روغن سرخ‌کردنی اسمارت بالانس و مارگارین پخت و پز غنچه پلاس نماینده‌ای از روغن‌های نسل سوم محسوب می‌شود در ۲ سال گذشته مورد استقبال گسترده مردم عزیز کشورمان نیز قرار گرفته است. 
 

کد خبر 54155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =