۰ نفر
۲۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹
مواد غذایی> سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) اعلام کرد قیمت جهانی مواد غذایی تحت تاثیر عرضه بالاتر و عواملی همچون افت قیمت انرژی و نگرانی نسبت به کندی اقتصاد چین در ماه اوت با بزرگترین کاهش ماهانه در هفت سال گذشته روبرو شد.

شاخص قیمت غذای فائو که تغییرات ماهانه سبدی از غلات، دانه‌های روغنی، گوشت و شکر را بررسی می‌کند، در ماه اوت 8.5 واحد یا 5.2 درصد نسبت به ژوییه کاهش یافت.

فائو اعلام کرد این بزرگترین کاهش ماهانه از دسامبر سال 2008 بود.

قیمت جهانی بیشتر کالاهای غذایی به دلیل واهمه درباره وخامت اوضاع اقتصادی چین و قوی شدن دلار آمریکا رو به کاهش است. ترکیبی از این عوامل و انتظارات برای عرضه بالاتر، بر قیمتهای مواد غذایی سنگینی می‌کند.

عبدالرضا عباسیان، اقتصاددان ارشد فائو اظهار کرد: نشانه‌های اندکی از معکوس شدن روند قیمت در ماه‌های آتی وجود دارد.

وی گفت: نشانه‌های کندی اقتصادی چین در واردات کالاهایی مانند سویا که این کشور بزرگترین واردکننده آن به شمار می‌رود، منعکس شده است. کندی اقتصاد کشوری با این جمعیت و اندازه بر همه بخش‌ها از جمله کشاورزی تاثیر می‌گذارد.

قیمت همه کالاهای موجود در شاخص فائو به جز گوشت در ماه اوت کاهش پیدا کرد. قیمت گوشت نسبت به ماه ژوییه تغییری نداشت اما 18 درصد در مقایسه با اوت سال 2014 کاهش نشان داد.

بر اساس گزارش رویترز، فائو رقم مورد پیش بینی برای میزان تولید جهانی غلات در سال 201 را به 2.54 میلیارد تن افزایش داد که همچنان پایین رکورد برداشت سال 2014 است.

این بازبینی صعودی به دلیل دورنمای بهتر برای تولید گندم و برنج و عمدتا به دلیل شرایط رشد بهتر از حد مطلوب در آرژانتین، برزیل و آمریکا است.

افزایش تولید در این منطقه، تنزل دورنمای تولید ذرت در اتحادیه اروپا را که در آنجا هوای گرم و خشک انتظارات را از بازده محصول پایین آورده است، جبران می‌کند.

منبع:ایسنا
کد خبر 6b1ac0444cbe49bcb321455a1f0a3162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =