صنایع غذایی> اقتصاد غذا – کانون انجمنهای صنایع آرد در نامه ای به مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران خواستار حمل گندم با  کامیون شده است.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس»، در حالی که تقریبا تمامی کارشناسان بر حمل و نقل ریلی در کشور تاکید داشته و استفاده از مزایایی نظیر کاهش قیمت، افزایش سرعت جابجایی و ایجاد امنیت و حفاظت از جان مردم در جاده ها را یادآوری می کنند چندی پیش کانون صنایع آرد ایران در نامه ای به مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی خواستار حمل گندم با کامیون به جای قطار شده است.

بنا براین گزارش در این نامه آمده است: « متاسفانه مدتی است کلیه گندم های ارسالی به تهران از طریق راه آهن می باشد و این امر امکان تحویل گندم تفاهمی را از شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه یک سلب می نماید.

لهذا خواهشمند است دستور فرمایند مقادیری گندم کیفی به صورت حمل با کامیون در دستور کار قرار داده شود تا امکان تحویل گندم تفاهمی فراهم شود و کمکی به بهبود کیفیت در این استانها گردد.»

در این نامه که از سوی دبیر کل کانون صنایع آرد به عنوان یک مقام صنفی ارسال می شود روشن نیست چگونه امکان حمل گندم کیفی فقط از طریق کامیون وجود دارد؟ و چرا این مقام صنفی به جای حمایت از منافع ملی در راستای کاهش قیمت تمام شده گندم دولتی، افزایش سرعت حمل و افزایش ایمنی جاده وها و حفاظت از جان مردم وکاهش تصادفات جاده ای  با استفاده از حمل و نقل ریلی چنین درخواستی را مطرح می نماید.

اگر هدف دبیر کل کانون آرد ارتقای کیفیت گندم  تحویلی به استانهای تهران و البرز و بهبود اختلاط گندم در این استانها است آیا این مقام صنفی از وضعیت و مزایای حمل و نقل ریلی و نحوه اختلاط در سیلوهای مدرن تازه احداث شده در کنار راه آهن استان البرز در جهت یکنواختی و بهبود کیفیت گندم های تحویلی به کارخانجات آرد آگاه است؟!

به نظر می رسد جا دارد تشکلهای صنفی از جمله کانون صنایع آرد با نگاه ملی و به دور از حاشیه ها بتوانند به بهبود وضعیت کیفیت گندم، آرد و نان کشور کمک کنند نه اینکه با چنین مکاتباتی سرمایه گذاری جدید و استفاده از مزیت های ایجاد شده را زیر سوال ببرند یا در آنها شبهه ایجاد کنند.

در همین راستا مطلوب است کانون صنایع آرد با ارائه راهکارها و در نظر گرفتن تمهیداتی تلاش کند تا احیانا برخی مشکلات نظیر تحویل گندم با تاخیر به کارخانجات با سرعت بیشتری انجام شود تا علاوه بر حفظ منافع ملی، منافع کارخانجات و صنف زحمتکش آردسازان نیز حفظ شود.


متن کامل نامه دبیرکل کانون آرد به مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی به شرح زیر است:


جناب آقای مهندس سیف
معاون محترم وزیر، رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت بازرگانی دولت ایران


با سلام و احترام
همانگونه که استحضاردارید استانهای تهران و البرز عموما مصرف کننده گندم هستند و استانهای فرستنده گندم معمولا بهترین گندم خود را برای خودشان نگه داشته و مازاد آن ار به این استانها ارسال می نمایند و کارخانه های آرد استانهای تهران و البرز غالبا با مشکل گندم کیفی مواجه هستند. جهت حل این مشکل تحویل گندم تحت عنوان گندم تفاهمی یکی از راهکارهایی است که می تواند تا حدودی به رفع این مشکل کمک نماید.
اما متاسفانه مدتی است کلیه گندم های ارسالی به تهران از طریق راه آهن می باشد و این امر امکان تحویل گندم تفاهمی را از شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه یک سلب می نماید.
لهذا خواهشمند است دستور فرمایند مقادیری گندم کیفی به صورت حمل با کامیون در دستور کار قرار داده شود تا امکان تحویل گندم تفاهمی فراهم شود و کمکی به بهبود کیفیت در این استانها گردد.

ایزدیار دبیر کل
کد خبر 6e411800e81140b78ec8f84208ec0514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =