کشاورزی> محمود حجتی در دیدار با رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، آموزش بهره‌برداران حوزه تولید را قلمرو خاص سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور دانست.

محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی در دیدار با رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با اعلام این خبر گفت: با توجه به عضویت حدود 200 هزار مهندس کشاورزی در سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، این سازمان می‌تواند آموزش بهره‌برداران را به عهده بگیرد.

در حاشیه این دیدار، احمد کبیری، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور از تدوین طرح آموزش بهره‌برداران با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای و وزارت جهاد کشاورزی خبر داد.

وی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی را بازوی توانای وزارت جهاد کشاورزی دانست و گفت: سازمان با تکیه بر توانمندی اعضای خود طی 14 سال گذشته تاکنون، توانسته منشاء خدمات و ایجاد نگرش جدید در بخش کشاورزی باشد.

تعرفه خدمات فنی و مهندسی هنوز ابلاغ نشده است


کبیری به واگذاری صدور پروانه‌ها به این سازمان اشاره کرد و افزود: سازمان با بر عهده گرفتن وظیفه صدور پروانه‌های گلخانه‌ها، قارچ خوراکی، دامپروری، شیلات و حضور متخصصان به‌عنوان مشاور، پیمانکار و ناظر ساخت توانست گام‌هایی جدی برای مهندسی کردن تولید در حوزه کشاورزی بردارد.

وی با اشاره به اینکه تعرفه خدمات فنی و مهندسی کشاورزی در سال 94 تاکنون ابلاغ نشده است، خاطرنشان کرد: عدم ابلاغ تعرفه‌ها در سال جاری باعث شده اعضاء و سازمان استان‌ها متحمل ضررهای مالی این موضوع شوند، در حالی که زمان ابلاغ این تعرفه‌ها خردادماه اعلام شده بود.

کبیری به عدم استفاده از رتبه‌بندی سازمان در اجرای امور کارشناسی اشاره کرد و ادامه داد: عدم استفاده از رتبه‌بندی این سازمان به‌رغم صراحت تبصره (6) ماده (2) قانون افزایش بهره‌وری و نامه معاونت حقوق ریاست جمهوری نیازمند حمایت‌های وزارت جهاد کشاورزی برای تحقق این امر است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در این دیدار از وزیر جهاد کشاورزی خواست تا با حضور در جلسه شورای مرکزی، سازمان را از حضور و هم‌فکری خود بهره‌مند کند تا بتوان به اهداف عالی بخش کشاورزی و منابع طبیعی دست یافت.

منبع:ایانا
کد خبر 724b0a630a464b139f042784d0a4095b

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =