کشاورزی> اقتصاد غذا -  در حالی که طی ماه های اخیر حرف و حدیث های فراوانی از سوی جریانی هدفمند در صدد لغو یکی از خصوص سازی های موفق کشور در کشت و صنعت مغان است باید دید اعضای شورای داوری فردا  متشکل از غلامحسن شافعی رییس اتاق ایران،  بهمن عبدالهی رییس اتاق تعاون  و مسعود خوانساری رییس اتاق بازرگانی تهران  در کنار چهار عضو دیگر از مجلس و وزارت دادگستری راه حمایت از بخش خصوصی را در پیش می گیرند یا اسیر جو سازی و جریان سازی برخی گروه ها خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فودپرس» خصوصی سازی  در اقتصاد ایران علی رغم تاکیدات مقامات ارشد نظام و از همه مهمتر مقام معظم رهبری بر تسریع در این روند همچنان به موضوعی لاینحل تبدیل شده است. تجربه برخی خصوصی سازی ها که نا موفق مانده باعث شده تا مخالفان خصوصی سازی با صدایی بلند تر در پی تخریب این فرآیند ملی و منطقی باشند. موضوعی که باعث شده اندک خصوصی سازی های موفق نیز به چالش کشیده شوند. خصوصی سازی هایی که توسط مالکان جدید سرشناس و توانمند راه در مسیر احیا و توسعه منابع این سرزمین شده است و علاوه بر جلوگیری از هدر رفت سرمایه های ملی منجر به ایجاد اشتغال، ارزش افزوده، سرمایه گذاری برای ورود فناوری های مدرن وهمچنین احیای بخش های نیمه جان اقتصاد ایران شده است. 
در همین راستا کشت و صنعت مغان که در گذشته نگین کشاورزی ایران به شمار می رفت طی چهار دهه مالکیت دولتی از حال و روز خوشی برخوردار نبود به طوری که دولتمردان طی سال های اخیر بر آن شدند تا با واگذاری آن به بخش خصوصی، مانع از منفعت طلبی عده ای خاص شوند وبتوانند با سرمایه بخش خصوصی و احیای آن گام مهمی در بازگشت رونق به کشاورزی و صنعت مغان به عنوان قطب تولیدات کشاورزی بردارند.
از همین رو پس از برگزاری چهار مزایده ناموفق و بدون مشتری بالاخره تیمی سرشناس، خوشنام و توانمند به مدیریت یونس ژائله بنیانگذار و رییس هیات مدیره گروه صنایع غذایی «شیرین عسل» به عنوان یکی از چهره های برتر تولید و صنعت ایران در مزایده پنجم موفق به خرید کشت و صنعت نیمه جان مغان شدند و با سرمایه گذاری و ورود دانش جدید به این مجموعه علاوه بر افزایش و بهبود کیفیت تولید توانستند اشتغالزایی و امید را به منطقه بازگرداند.
موضوعی که به مذاق برخی ذی نفعان سابق که این سرمایه عظیم ملی را به حیات خلوتی برای رسیدن به اهداف خود تبدیل کرده بودند و با بهره مندی از منابع ملی اهداف شخصی را دنبال می کردند و حالا پس از خصوصی سازی و پایان بهره مندی های چندین ساله خود خوش نیامده و در جهت تخریب فرآیند خصوصی سازی و بدنام کردن بخش خصوصی واقعی در اقتصاد ایران هستند.
حال و پس از کش و قوس های فراوان فردا روز تعیین سرنوشت یکی از مهم ترین پرونده های خصوصی سازی در کشور است  تا معلوم شود آیا می توان به خصوصی سازی و کوتاه شدن دست دولت از فرآیند اقتصاد و بنگاه داری امیدوار بود یا باید تن به جو سازی ها و  جریان سازی ها داد و خصوصی سازی در اقتصاد ایران را  تمام شده و ابتر دانست.

کد خبر 8d13925072464666ba7f8b09500d25b8

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =