فود پرس - حذف خمیر مرغ در تولید فرآورده های گوشتی مغایر با اقتصاد مقاومتی و دور ریختن سرمایه ملی است.

به گزارش فود پرس، مجید افلاکی بنی دبیر انجمن صنفی صنایع فرآورده های گوشتی در حاشیه دیدار جمعی از خبرنگاران از کارخانه فرآورده های گوشتی تهران (سولیکو) ضمن بیان مطلب فوق افزود: تولید در کارخانه های معتبر فرآورده های گوشتی با بهترین مواد اولیه  صورت می گیرد و دولت و دستگاه هاس نظارتی موظفند با  تولیدکنندگان متخلف صنایع غذایی با جدیت برخورد کند.
وی با اشاره به حذف کامل استفاده از خمیر مرغ در تولید سوسیس و کالباس مصرف داخل خاطرنشان کرد: کلیه محصولات تولیدی در کارخانجات فرآورده های گوشتی با نظارت کامل دستگاه های نظارتی و بر اساس پروانه های بهداشتی و استاندارهای ملی است.
افلاکی تولید و استفاده از خمیر مرغ در صنعت را اقدامی در جهت استفاده بهینه از سرمایه های ملی دانست و گفت: سالانه حدود 70-50 هزار تن خمیر مرغ در کشور تولید می شود که حذف آن 80میلیون دلار به اقتصاد کشور آسیب می رساند.
دبیر انجمن صنفی صنایع فرآورده های گوشتی همچنین در خصوص افزایش قیمت محصولات فرآورده ای گوشتی گفت: در سال 93 فرآورده ها یگوشتی هیچگونه افزایش قیمتی نداشته است و این در حالی که بسیاری از عوامل تعیین کننده در قیمت تمام شده محصولات نسبت به سال گذشته گران تر شده است.

سپراتورهای ایرانی با مشابه خارجی تفاوتی ندارد/ کیفیت گوشت گاومیش هندی  با گوشت برزیلی یکسان است

در ادامه این بازدید رمضان فلاحتی رییس هیات مدیره انجمن صنفی صنایع فرآورده های گوشتی نیز طی سخنانی در پاسخ به سوال خبرنگار فود پرس در خصوص تفاوت سپراتورهای ایرانی و خارجی گفت: از نظر فنی و کارشناسی هیچ تفاوت کیفی میان این ماشین آلات وجود ندارد و کیفیت محصول به  دست آمده از ماشین آلات داخلی با نمونه خارجی آن مطابقت می کند.
وی در خصوص مواد اولیه استفاده شده در تولید سوسیس و کالباس های ایرانی گفت: مرغ استفاده شده در کارخانه های فرآورده ای گوشتی همان مرغ مورد مصرف در خانوارهاست و از لحاظ کیفت در یک سطح قرار دارند.
فلاحتی همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما درخصوص واردات گوشت گاومیش از هند و استفاده آن در صنعت فرآورده های گوشتی تصریح کرد: گوشت گاو میش هندی از لحاظ کیفیت و ارزش غذایی هیچ تفاوتی با گوشت برزیلی ندارد.
وی افزود: متاسفانه در سالهای اخیر برزیلی ها گوشت قرمز را حدود 1.5-1 یورو گرانتر به ایرانی ها می فروختند و از این لحاظ واردات گوشت هندی با قیمت پایین تر برای کارخانجات توجیه اقتصادی دارد.
رییس هیات مدیره انجمن صنفی صنایع فرآورده های گوشتی خاطرنشان کرد: علاوه بر ایران 49 کشور دیگر نیز گوشت گاومیش هندی را برای مصرف  صنعتی و حتی خانوار وارد می کنند اما در ایران گوشت هندی در فقط در صنعت مورد استفاده قرار می گیرد و استفاده از آن در سبد خانوار مجاز نیست.

بازدید از کارخانه سولیکو برای عموم آزاد است

پژمان داوری منزه، مدیرعامل شرکت فرآورده های گوشتی تهران (سولیکو) نیز طی سخنانی با اشاره به کیفیت بالای محصولات  تولیدی در این شرکت گفت: به منظور آشنایی متخصصان، دانشجویان و همچنین مصرف کنندگان، بازدیدهای گروهی  از کارخانه و روند تولید محصولات به صورت هفتگی انجام می شود و علاقمندان برای بازید از این کارخانه می توانند از طریق پایگاه اینترینتی، سامانه پیامکی و همچنین در فروشگاه های زنجیره ای کاله اقدام به ثبت نام کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =