فائو در جدیدترین گزارش خود از سلسله گزارش‌های «چشم‌انداز غذا در جهان»، از افزایش ۲۰۰ هزار تنی تولید شیر و محصولات لبنی در ایران خبر داد و نوشت: تولید این محصولات در این کشور به ۷.۷ میلیون تن خواهد رسید.


به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس، سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی(فائو)در جدیدترین گزارش خود از سلسله گزارش‌های «چشم‌انداز غذا در جهان»، کل تولید شیر و محصولات لبنی در جهان طی سال 2014 را 783 میلیون تن اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، ایران در سال گذشته میلادی 7.5 میلیون تن شیر و محصولات لبنی تولید کرده است و این رقم برای سال جاری میلادی 7.7 میلیون تن برآورد شده است که از افزایش 200 هزار تنی خبر می‌دهد.

به گزارش فائو، ایران در سال گذشته 608 هزار تن شیر و محصولات لبنی وارد کرد و پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال جاری به 624 هزار تن افزایش یابد.

به همین ترتیب صادرات شیر و محصولات لبنی ایران که در سال 2013 بالغ بر 419 هزار تن بوده است در سال جاری به 409 هزار تن کاهش خواهد یافت.

بر اساس برآورد فائو، اتحادیه اروپا با تولید 158 میلیون تن شیر و محصولات لبنی در جایگاه نخست تولیدکنندگان این محصول قرار گرفته است و آمریکا و هند در رتبه‌های دوم و سوم  از نظر قرار دارند.
کد خبر افزایش ۲۰۰ هزار تنی نسبت به سال گذشته

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =