نخستین جلسه کمسیون کشاورزی اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی اتاق ایران با ارائه گزارش عملکرد و معرفی متولیان کنترل فعالیت‌های کمیسیون برگزار شد.

دبیر کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اشاره به اقدامات این کمیسیون در سال گذشته و برنامه‌های سال 93 گفت: مهم‌ترین مأموریت‌های کمیسیون در سال گذشته، بررسی خشکسالی و بحران آب، بررسی محصولات در مخاطره، پایداری منابع و مخاطرات کلان و رقابت‌پذیری تولید در کشاورزی بوده است.

محمد زائری افزود: در موضوع خشکسالی و بحران آب، پیگیری ثبت انجمن خشکسالی در اتاق ایران، برگزاری همایش خشکسالی در تهران و کرمان، ارائه گزارش به هیات نمایندگان، ارائه گزارش در شورای گفتگو و کمیسیون کشاورزی مجلس و تشکیل اندیشکده آب در کرمان از جمله اقدامات بوده است.

وی خاطرنشان کرد: برای محصولات در مخاطره نیز کارگروه صنایع غذایی تشکیل و در وضعیت تولید محصولاتی مانند گندم، سیب‌زمینی، مرغ و دام، خوراک مرغ، خرما، زعفران، محصولات گلخانه، پسته، زعفران، سیب و نخود مطالعه و بررسی شد.

زائری ادامه داد: در این ارتباط وضعیت صنعت غذا، گزارش تحولات شیر و بررسی دلایل افزایش قیمت محصولات کشاورزی نیز در کمیسیون مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به مأموریت کمیسیون در بررسی رقابت‌پذیری تولیدات کشاورزی ایران تصریح کرد: امکان‌سنجی برقراری قراردادهای آینده ذرت، دلایل افزایش قیمت اقلام خوراکی‌ها به پیشنهادات قانون حمایت از تولید، ارتقاء کیفیت زعفران، تأثیر قیمت تضمینی در واکنش به عرضه غلات، گزارش آبیاری تحت فشار، قیمت‌گذاری نهاده‌های پروتئینی و نشست‌های مختلف با مرکز پژوهش‌های ازجمله اقداماتی بوده که بنا بر مأموریت‌های کمیسیون کشاورزی در رقابت‌پذیری تولیدات کشاورزی کشور انجام شده است.

متولیان کنترل فعالیت‌های کمیسیون کشاورزی اتاق ایران انتخاب شدند

دبیر کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به برگزاری همایش‌های مختلف تخصصی کشاورزی در سال گذشته به سایر اقدامات کمیسیون اشاره کرد و یادآور شد: پاسخ به مسائل استعلامی مجلس، سفر به استان‌های کرمانشاه، ارومیه، بجنورد و اصفهان اظهار نظر تخصصی در مورد پیش‌نویس پاسخ به استعلامات شورای گفتگو، حضور کارشناسان کمیسیون در دوره سازمان بهره‌وری آسیایی، سفر ریاست کمیسیون به کشور بلژیک و تعامل با بخش کشاورزی بلژیک که منجر به بازدید متقابل آنها شد و حضور نمایندگان کمیسیون در کارگاه‌های تهیه آیین‌نامه تشکیل و اداره نمایندگان ازجمله سایر اقداماتی بوده که در سال گذشته توسط کمیسیون کشاورزی اتاق ایران صورت گرفته است.

زائری تأکید کرد: کمیسیون کشاورزی اتاق از لحاظ رتبه‌بندی، در میان 18 کمیسیون، رتبه چهارم را به‌دست آورده است.

وی با اشاره به تنظیم نمودار نظام گزارش‌دهی و کنترل فعالیت‌های این کمیسیون در سال 93 اظهار داشت: در این کمیسیون، شریعتمدار در بخش زراعت، بلندنظر در بخش باغبانی، خلیلی در بخش صنایع غذایی، فارغی در بخش تولیدات دام و طیور و کریمی‌پور در بخش آب به‌عنوان متولیان کنترل فعالیت‌های کمیسیون انتخاب شدند.
کد خبر اتاق ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =