معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: میانگین صادرات و واردات فرآورده‌های دامی طی دو سال گذشته با توازن منفی به نفع واردات، هشت میلیارد دلار بوده است.

به گزارش خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسن رکنی در مراسم رونمایی از داروهای دامپزشکی با اشاره به میزان صادرات و واردات دام در کشور گفت: این شرایط برای کشوری که توانایی بالایی دارد، شرایط مطلوبی نیست به همین دلیل دولت باید نگاه خود را به این بخش تغییر دهد و علم موجود را تبدیل به عمل و از این طریق اقدام به تولید ثروت کنیم.

وی با بیان این‌که ایران کشور وسیعی است برای استفاده از فرصت‌های کشاورزی است، گفت: کشور ایران دارای قابلیت‌های فراوانی از جمله نیروی انسانی با بهره هوشی بالا و تنوع اقلیمی است به همین دلیل باید از فرصت‌ها و شرایط موجود نهایت استفاده را بکنند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان این‌که با اقداماتی می‌توان چرخه‌ تولید ثروت را در بخش کشاورزی به نحو واردات تغییر داد، گفت: برنامه‌های گوناگونی را برای افزایش تولید و صادرات در کشور داریم که امیدواریم در سال جاری امکان اجرایی شدن آنها را پیدا کنیم.

رکنی با بیان این‌که یکی از ویژگی‌های کشور‌های جهان سوم صادرات مواد اولیه است، گفت: این مساله موجب کاهش سود دریافتی کشور می‌شود.

وی با بیان این‌که در تولید گیاهان دارویی، چین حرف اول را می‌زند، گفت: ایران نیز به دلیل وجود تنوع اقلیمی به ویژه در منطقه دماوند و فیروز‌کوه قابلیت کشت بسیاری از گیاهان ارزشمند دارویی را دارد، به همین دلیل باید به این بخش بیشتر توجه شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به داروی گیاهی ضد جرب واروا زنبورعسل گفت: این داروی تولید‌شده دستاورد تحقیقات بسیاری از دانشمندان ایرانی است به همین دلیل انتظار می‌رود اولویت تولید‌کنندگان استفاده از داروهای تولید‌ شده داخلی باشد.
کد خبر تراز بازرگانی دام و فرآورده‌های دامی منفی شد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =