۰ نفر
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲

تازه‌ترین آمار گمرک ایران نشان می‌دهد که هجمه‌های سنگین وارد شده علیه واردکنندگان برنج در سال قبل روی واردات این محصول به کشور تاثیر منفی گذاشته به طوری که در فروردین ماه واردات برنج کشور با کاهش 22.64 درصدی به حدود 90 هزار تن رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ارزش واردات برنج کشور هم در نخستین ماه سال جاری با افت 28.95 درصدی به 95 میلیون دلار رسید.

به نظر می‌رسد افزایش دو برابری تعرفه واردات برنج از ابتدای سال جاری از دلایل اصلی کاهش واردات برنج کشور در فروردین ماه بوده است. از سوی دیگر سال قبل به دلیل حجم بالای واردات برنج، واردکنندگان این محصول با هجمه‌ سنگین برخی رسانه‌ها مواجه شدند که به نظر می‌رسد این وضعیت نیز در محدودسازی واردات برنج موثر بوده است.

این در حالی است که اخیرا زمزمه‌هایی مبنی بر نصف شدن تعرفه واردات برنج به گوش می‌رسد و در این زمینه پیشنهاداتی نیز به وزارت جهادکشاورزی ارائه شده است.

برنج در فروردین 93 از نظر ارزشی سهمی معادل 3.78 درصد از کل ارزش واردات کالای کشور را به خود اختصاص داد.

هند، تایلند و امارات سه مبدا اصلی واردات برنج ایران در نخستین ماه امسال بودند. با این وجود هند از نظر وزنی بیش از 50 درصد و از نظر ارزشی بیش از 65 درصد از کل واردات برنج ایران را به خود اختصاص داد.

کد خبر کاهش 22 درصدی واردات برنج در فروردین 93

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =