کشاورزی > مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام از خرید تضمینی و پرداخت مطالبات کشاورزان تولیدکننده جو در کشور به صورت کامل خبر داد و گفت: واردات این محصول نیز آزاد بوده اما حداکثر قیمت این محصول کیلویی ۷۵۰ تومان است و دستگاه‌های نظارتی باید با عرضه‌کنندگان گران‌فروش برخورد کنند.

علیرضا ولی اظهار کرد: شرکت پشتیبانی امور دام در حال حاضر بیش از ۷۰۰ هزار تن جو به عنوان ذخایر استراتژیک در اختیار دارد و ذخایر بخش خصوصی نیز حدود ۴۰۰ هزار تن است. بنابراین هیچ کمبودی در زمینه این محصول وجود ندارد و قیمت بیشتر از ۷۵۰ تومان غیرمنطقی است و دستگاه‌های نظارتی باید با گران‌فروشان برخورد کنند.

وی با بیان اینکه امسال یک‌میلیون و ۱۴۲ هزار تن جو به قیمت تضمینی کیلویی ۱۰۰۳ تومان از کشاورزان خریداری شده است، افزود: هم‌اکنون این محصول در بورس و استان‌های کشور به قیمت کمتر از کیلویی ۷۵۰ تومان عرضه می‌شود و کشاورزان همه مطالبات خود بابت فروش محصولشان شامل بهای فروخته شده محصول و مابه‌التفاوت با نرخ خرید تضمینی پرداخت کرده است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام ادامه داد: متوسط قیمت فروش هر کیلوگرم جو در بورس و استان‌های مختلف از سوی این شرکت حدود ۷۰۰ تومان بوده است و مابه‌التفاوت آن را نیز دولت پرداخت کرده است و با توجه به خرید تضمینی محصول مذکور، وجود ذخایر مناسب دولتی و بخش خصوصی و آزادسازی واردات آن هیچ مشکلی در تامین این محصول استراتژیک وجود ندارد.

ولی تاکید کرد: در هر استانی که این محصول به غیرمنطقی یا با حجمی کمتر از نیاز آن استان عرضه شود، شرکت پشتیبانی امور دام آمادگی کامل برای عرضه جو به قیمت دولتی به هر اندازه که نیاز باشد را دارد تا بتواند با گران‌فروشی برخورد و نیاز استان‌های مختلف را تامین کند.

منبع:ایسنا
کد خبر 005a693a4fb947c381a639043b7de3dc

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =