فود پرس- آزمایشگاه‌ افزودنی‌های صنعت غذا سال 91 تاسیس می‌شود .
دکتر پرویز جهانگیری،دبیر انجمن افزودنی ها در گفت و گو با خبرنگار ما ضمن اعلام خبر فوق افزود: در نظر است تا نمایندگان وزارت بهداشت را هم در این آزمایشگاه مشارکت دهیم تا دیگر شاهد ورود افزودنی‌های قاچاق و تقلبی به کشور نباشیم.
وی خاطرنشان کرد: گردش مالی افزودنی ها در دنیا سالانه 700 تا 800 میلیارد دلار است که ما از آن بی‌نصیبیم در صورتی که ظرفیت‌های بسیاری در کشور داریم و باید از آنها استفاده شود.
جهانگیری افزود: اگر درست عمل می‌کنیم می‌توانیم ارزآوری بسیاری برای کشور داشته باشیم. هم‌اکنون کار روی رنگ‌های خوراکی و طبیعی و برخی افزودنی‌های بهبوددهنده را آغاز کردیم که امیدواریم در آینده نزدیک و پس از بررسی‌های لازم به نتیجه هم برسیم.
دبیر انجمن افزودنی ها در خصوص اهمیت نقش  افزودنی های مواد غذایی تصریح کرد: در تلاش هستیم که ماهیت اصلی افزودنی‌ها را به مسوولان بشناسانیم. 90 درصد افزودنی‌های ما طبیعی است، یعنی نه تنها مضر نیست، بلکه مفید هم هست و می تواند در مواردی ارزش غذایی را هم افزایش می‌‌دهد.
وی در خصوص وضعیت تجاری افزودنی ها در کشور گفت: هم‌اکنون بیش از 50 درصد وابستگی وجود دارد. اگر افزایش نرخ ارز باعث شده که اوضاع صادرات اندکی بهتر شود، از آن طرف باید به گونه‌ای عمل شود که بتوان مواداولیه را به راحتی وارد کرد اما متاسفانه این امکان وجود ندارد.
وی افزود: ببینید با دلار 1700 تومانی می‌توان صادرات خوبی داشت، اما در این شرایط اگر دولتمردان با بخش خصوصی مشورت نکنند و متوجه نباشند که در صنعت چه می‌گذرد، دچار مشکل خواهیم شد.
کد خبر 18245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =