فود پرس - اگرچه با نزدیک شدن ماه مبارک رمضان و افزایش مصرف شکر در کشورهای مسلمان نشین تقاضای شکر در بازارهای جهانی افزایش یافته است اما فرا رسیدن فصل برداشت این محصول در برزیل از یک سو و افزایش صادرات شکر هند و تایلند از سوی دیگر منجر به پیشی گرفتن عرضه از تقاضا شده و سد محکمی را در برابر قیمت شکر قرار داده است.
 
به گزارش خبرنگارما، در پایان معاملات ماه می بهای شکر خام در بازارهای جهانی باز هم کاهش یافت تا روند نزولی این محصول برای سومین ماه متوالی ادامه یابد. در آخرین روز از ماه پنجم میلادی ،هر پوند شکر خام برای تحویل در ماه جولای با 0.3 درصد کاهش نسبت به روز قبل از آن به قیمت 19.42 سنت در بازار معاملات آتی نیویورک داد و ستد شد. بدین ترتیب در پایان این ماه نیز بهای شکر خام نسبت به ماه گذشته 8.3 درصد کاهش یافت.اگرچه با نزدیک شدن ماه مبارک رمضان و افزایش مصرف شکر در کشورهای مسلمان نشین تقاضای شکر در بازارهای جهانی افزایش یافته است اما فرا رسیدن فصل برداشت این محصول در برزیل از یک سو و افزایش صادرات شکر هند و تایلند از سوی دیگر منجر به پیشی گرفتن عرضه از تقاضا شده و سد محکمی را در برابر قیمت شکر قرار داده است.
جک اسکاول تحلیل گر بازار شکر در این باره می گوید: " سرمایه گذاران بلاتکلیف مانده اند. آنها هیچ دلیل خاصی برای خرید شکر خام نمی بینند. در واقع هیچ کس جرأت خرید ندارد. در روزهای گذشته فقط شاهد خرید شکر از سوی مصرف کنندگان بوده ایم".
کد خبر 19268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =