۰ نفر
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰
صنایع غذایی> بعد از افزایش قیمت محصول پر مصرف شیر کم چرب در سال گذشته این بار نوبت به افزایش قیمت شیر ۲۰۰ سی سی یکی از صنایع لبنی معتبر قبل از اعلام نرخ مصوب رسیده است.


بعد از  چند مرتبه  افزایش قیمت با و بی ضابطه فرآوده‌های لبنی در سال گذشته، قیمت این کالای پر مصرف در سال جاری دوباره افزایش یافته است.

تجربه نشان داده است که افزایش بی ضابطه قیمت‌ها نیز بیشتر در محصولات پر تقاضا اتفاق می افتد به طوری که در سال گذشته قیمت شیر کم چرب یک لیتری اضافه شد و امسال نیز این افزایش قیمت شامل حال شیر‌های کوچک 200 سی سی شده است.

صنایع لبنی ضرر دهد زیر بار نرخ مصوب نمی‌رود


دبیر انجمن صنایع لبنی در واکنش به این افزایش قیمت با نگاهی صنفی نگر به خبرنگار تسنیم پاسخ داد که  صنایع لبنی برای تعیین قیمت‌های خود به تراز مالی خود نگاه می کنند و در صورتی  که تولید کالایی برای آنها با زیان همراه باشد قیمت های خود را (بدون در نظر گرفتن نرخ مصوب) اصلاح می کنند.
وی معتقد است که تولید برخی از فرآورده‌های لبنی برای صنایع ضررده است و تولید کننده در مواردی که تولید محصولی برای آنها با زیان همراه باشد زیر بار نرخ مصوب نمی رود.

یکی از قدیمی و معروف ترین برند‌های فرآورده های لبنی که مردم آن را با قیمت‎‎های متعادل آن می شناسند این بار پیشتاز افزایش قیمت شده و 20 درصد قیمت یکی از محصولات خود را افزایش داده است.
مدیر روابط عمومی این شرکت به تسنیم اعلام می کند که این افزایش قیمت بر اساس مجوز سال گذشته ای بوده که بر خلاف سایر صنایع  اعمال نشده است اما با نگاهی ساده به قیمت ها در سطح شهر این ادعا مورد قبول قرار نمی گیرد.

بنا براین گزارش برای حل تناقضات بین صنایع مختلف و مردم سازمانی به نام حمایت تولید کننده و مصرف کننده ایجاد شده است تا در مواردی که منافع این دو بخش به هم گره می خورد به عنوان یک مرجع بالادستی وارد عمل شود.

ضرر دادن دلیل افزایش قیمت نمی شود


سازمان حمایت در سال گذشته و در پی افزایش قیمت شیر کم چرب به دو برند متخلف هشدار داد و تولید کنندگان به اصلاح قیمت های خود اقدام کردند اما این چرخه در سال جاری به شکل دیگری بروز کرده است.

قائم‌مقام وزیر صنعت در این باره به  خبرنگار تسنیم  گفت: تمام کالاهای ضروری حساس و اساسی قیمت آنها حتما باید در کارگروه تنظیم بازار بررسی شود، هرگونه افزایش قیمتی در این زمینه بدون مجوز تنظیم بازار تخلف محسوب می شود.

مجتبی خسروتاج افزود: زیان ده بودن دلیلی برای افزایش قیمت فرآورده های لبنی نمی شود؛ در صورتی که تولید کننده احساس کرد که در تولید خود ضرر می کند باید آن را به سازمان حمایت اعلام کند نه اینکه به صورت خود سرانه اقدام به افزایش قیمت کند.

پاسخ سازمان حمایت تولید کنندگان و مصرف کنندگان

براساس پیگیری‌های خبرنگار تسنیم از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان، سخنگوی این سازمان  پس از بررسی های انجام شده گفت: بر اساس اعلام تخلف تسنیم به سازمان حمایت؛ مسئولان شرکت مذکور به سازمان  حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان فراخوان شدند و در صورتی که قیمت‌های خود را اصلاح نکنند، اعمال قانون می‌شوند.

غلامرضا کاوه افزود: هر گونه افزایش بدون مجوز کارگروه تنظیم بازار ممنوع است و ما با هر شکل این تخلف بر خورد می کنیم.
وی خاطر نشان کرد: ماموران ما روزانه بازار کالاهای مختلف را رصد و با تخلفات احتمالی و افزایش قیمت بر خورد می کنند.

من
کد خبر 1e8754f714c84ce8a9cb60c1735139f8

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    1 0
    اشکال در کار دولت است . هر سال دستمزدها را بالا می برد و انواع افزایش ها را اعمال میکند و از اثر ان بر قیمت ها جلو گیری می کند و بعد هم توسط سازمان حمایت شرکتها را سرکوب می کنند .