مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: نمایندگان مجلس بر اساس طرحی دو فوریتی خواستار الحاق بانک کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی شده‌اند که با این کار بانک تبدیل به صندوق می‌شود.

محمد طالبی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، افزود: تعدادی از نمایندگان مجلس متأسفانه با تهیه طرح دو فوریتی خواستار انتزاع بانک کشاورزی از وزارت امور اقتصادی و دارایی و الحاق آن به وزارت جهاد کشاورزی شده‌اند، که با این کار بانک تبدیل به صندوق می‌شود.

وی افزود: اگر این طرح تصویب شود، اتفاق بدی می افتد، چون بانک کشاورزی یک نهاد پولی تخصصی در بخش کشاورزی و تأمین کننده منابع مالی مورد نیاز کشاورزان است.

مدیرعامل بانک کشاورزی تأکید کرد: بخش کشاورزی همواره نیازمند پشتیبانی سیاستگذاری مالی کشور است که وزارت امور اقتصاد و دارایی این نقش را همواره برای بانک‌ها از جمله بانک کشاورزی ایفا کرده و بانک کشاورزی از این سیاست‌ها بهره برده است.

طالبی تأکید کرد: با توجه به مخاطراتی که بخش کشاورزی را تهدید می‌کند، این امر نیاز به پشتوانه عظیم مالی دارد و اگر این پشتوانه یعنی بانک کشاورزی از بخش کشاورزی گرفته شود، این بانک تبدیل به صندوق می‌شود و بخش کشاورزی از منابع مالی مردمی محروم می‌شود.

مدیرعامل بانک کشاورزی تأکید کرد: دو بانک تخصصی صنعت و معدن و توسعه صادرات زیرمجموعه وزارت‌خانه مربوط قرار گرفته‌اند که رشد چندانی نداشته‌اند، در حالیکه بانک کشاورزی توانسته است 17 هزار میلیارد تومان از منابع مردمی را جذب کند که این رقم بسیار فراتر از منابع دو بانک یاد شده است.

وی گفت: بانک کشاورزی قوی‌تر از بانک صنعت و معدن و توسعه صادرات است، آنها یک درصد این رقم را هم ندارند، چون همواره وصل به وزارت صنعت و معدن و تجارت بوده‌اند.

طالبی تأکید کرد: بانک کشاورزی با جمع‌آوری وجوه مردم آن را به بدنه بخش کشاورزی کشور منتقل می‌کند، به گونه‌ای که صندوق یکم زیر مجموعه بانک کشاورزی در مرحله اول پذیره نویسی 500 میلیارد تومان سرمایه جذب کرد.

وی افزود: اگر طرح نمایندگان مجلس تصویب شود، بانک کشاورزی با سابقه حدود 80 سال تبدیل به صندوق و بسیار کوچک می‌شود.

کد خبر 20243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =