۰ نفر
۲۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۷:۱۷

حدود چند سالي است كه تكنولوژي ساخت دستگاه‌هاي توليد شير خشك در كشور وجود دارد اما به علت نو بودن صنعت توليد دستگاه‌هاي شيرخشك در ايران و عدم اطلاع‌رساني، توليدكنندگان شير خشك از تكنولوژي كشورهاي اروپايي و چين استفاده مي‌كنند.

ماشاء الله كلامي، توليدكننده شير خشك، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري ايران (ايسنا) با بيان مطلب بالا اظهار كرد: صنعت شير خشك را مي توان جزو صنايع مادر به حساب آورد. شير خشك در توليد شكلات، قهوه، بستني، ماست و از همه مهمتر غذاي كودك جايگاه ويژه‌اي دارد.

وي دلايل توليد كم شير را به تعطيلي دامپروري و دامداري هاي كوچك، نبود ارز براي واردات شير و بي برنامگي و نبود مديريت در شركت صنايع شير ايران مرتبط دانست و گفت: ماده اوليه شير خشك، شير دامداري (شير گاو) است.

او با اشاره به عملكرد شركت صنايع شير ايران گفت: اين شركت در 12 سال گذشته توانست تحول عظيمي در صنايع شير ايجاد كند و صنعت شير را به سوددهي قابل توجهي برساند. بالا بردن سرانه مصرف شير با استفاده از تبليغات تلويزيوني و محيطي و اجراي طرح جمع آوري شير روستايي از فعاليت هاي خوب اين شركت است كه متاسفانه در سال‌هاي اخير نظارت چنداني بر فعاليت اين شركت صورت نگرفت.

به گفته اين توليد كننده، در دو سال گذشته اعلام ممنوعيت واردات شيرخشك و افزايش هزينه انرژي تاثيرات مثبت و منفي بر اقتصاد صنعت شير گذاشته است.

او با بيان اين كه حدود چند سالي است كه تكنولوژي ساخت دستگاه‌هاي توليد شير خشك در كشور وجود دارد، گفت: اما به علت نو بودن صنعت توليد دستگاه‌هاي شيرخشك در ايران و عدم اطلاع رساني، توليد كنندگان شير خشك از تكنولوژي كشورهاي اروپايي و چين استفاده مي كنند.

 

وي در پايان گفت: شهرك‌هاي صنعتي در ايران را مي‌توان به دو گروه شهرك‌هاي تازه تاسيس و شهرك‌هايي با قدمت 20 تا 25 سال تاسيس تقسيم‌بندي كرد. عمده تفاوت اين دو گروه در مكانيزه بودن و داشتن گمرك فعال در شهرك هاي قديمي است كه به توليدكنندگان براي صادرات محصولات خود كمك بسياري مي كند
کد خبر 20441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =