۰ نفر
۲۸ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۶:۴۹
از بین 18 کارشناس شرکت کننده در نظرسنجی 12 نفر اعتقاد داشته اند که بهای شکر خام در هفته منتهی به 23 سپتامبر افزایش خواهد یافت.

 این در حالی است که تنها 3 نفر از شرکت کنندگان در نظرسنجی بلومبرگ رای به کاهش قیمت در هفته پیش رو داده اند.
در پی انتشار گزارش هایی مبنی بر احتمال بروز بارندگی های شدید در برزیل کارشناسان پیش بینی کردند که بهای شکر خام در هفته جاری میلادی روندی صعودی را طی خواهد کرد. از بین 18 کارشناس شرکت کننده در نظرسنجی این خبرگزاری 12 نفر اعتقاد داشته اند که بهای شکر خام در هفته منتهی به 23 سپتامبر افزایش خواهد یافت. این در حالی است که تنها 3 نفر از شرکت کنندگان در نظرسنجی بلومبرگ رای به کاهش قیمت در هفته پیش رو داده اند و نظر 3 نفر نیز ممتنع بوده است.
موسسه هواشناسی سومار در منطقه سائوپائولوی برزیل پیش بینی کرده است که از بیستم سپتامبر بارش هایی شدیدی در مناطق جنوبی برزیل آغاز خواهد شد؛ این مناطق بیشترین زمین های زیر کشت نیشکر در برزیل را به خود اختصاص داده اند و به همین دلیل در صورت تحقق پیش بینی هواشناسان، برداشت نیشکر از مزارع منطقه به شدت کند خواهد شد. این وضعیت به نوعی تداعی کننده ماههای ژوئن و جولای گذشته است؛ در این دو ماه نیز به دلیل بارش های سیل آسا در مناطق جنوبی برزیل، بهای شکر در بازار نیویوک بیش از 15 درصد افزایش یافته و خود را به مرز 24 سنت در هر پوند نزدیک کرده بود.
علاوه بر بارندگی های احتمالی در برزیل که شاید اثری موقت بر بازار شکر داشته باشد، عامل مهم دیگری نیز وجود دارد که می تواند در ماههای آتی به رشد قیمت شکر کمک کند و آن چیزی نیست به جز معضل خشکسالی در هند؛ کاهش بارش های موسمی در هند احتمالاً موجب کاهش 10 درصدی تولید شکر در این کشور شده و عملاً امکان صادرات شکر در سال زراعی آتی را از دومین تولیدکننده بزرگ این محصول در جهان سلب خواهد کرد. بر اساس پیش بینی موسسه مالی ED&F تولید شکر هند در سال زراعی آینده که از اکتبر آغاز می شود با 2.5 میلیون تن کاهش نسبت به سال زراعی گذشته به 23.5 میلیون تن خواهد رسید.
جان استانزفیلد تحلیل گر ارشد موسسه ویتول هفته گذشته در دهلی نو اعلام کرد که انتظار نمی رود هند در سه ماهه پایانی سال دست به صادرات شکر خام بزند. البته به احتمال زیاد شرکت های هندی به زودی اقدام به واردات گسترده شکر از برزیل خواهند کرد تا با تصفیه شکر خام و تبدیل آن به محصول نهایی همچنان بازار صادراتی خود را حفظ کنند.
بدین ترتیب می توان امیدوار بود که با توجه به عوامل فوق و نیز کاهش ارزش دلار در برابر سایر ارزها، که به دنبال اعلام سیاست های تازه فدرال رزرو آمریکا اتفاق افتاد، به زودی شاهد افزایش چشمگیر بهای شکر خام در بازارهای جهانی باشیم. در روزهای گذشته شکر خام به خوبی در برابر نقطه حمایتی 18.87 سنت در هر پوند واکنش نشان داد و ظرف یک هفته دوباره خود را به مرز 20 سنت در هر پوند نزدیک کرد.

کد خبر 20883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • mosa ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
    0 0
    mosa nabizada @jmil.Com